Uso do software TIC TAC para favorecer a comprensión do tempo en persoas adultas con autismo e discapacidade intelectualestudo de tres casos

  1. Campillo Costoya, Cristina
  2. Herrera Gutiérrez, Gerardo
  3. Remírez de Ganuza López, Concepción
  4. Cuesta Gómez, José Luis
  5. Abellán Royuela, Raquel
  6. Campos Zurriaga, Arturo
  7. Navarro, I.
  8. Sevilla, Javier
  9. Pardo Carpio, Carlos
  10. Amati, Fabián Alfredo
Aldizkaria:
Maremagnum: publicación galega sobre os trastornos do espectro autista

ISSN: 1698-5966

Argitalpen urtea: 2009

Zenbakien izenburua: Novas tecnoloxías e discapacidade

Zenbakia: 13

Orrialdeak: 9-26

Mota: Artikulua

Beste argitalpen batzuk: Maremagnum: publicación galega sobre os trastornos do espectro autista

Laburpena

Neste estudo recóllese a intervención e os resultados de utilización da representación do tempo denominada "tic-tac" sobre tres persoas adultas con autismo e discapacidade intelectual. Tic-tac é un software que funciona en todo tipo de dispositivos portátiles deseñado expresamente para o seu uso por este colectivo. O estudo centrouse na aplicación de situacións de espera que resultaban máis problemáticas para os participantes. Seguiuse un modelo AB (Liña Base de Intervención) e para a análise das gravacións o procedemento de intervalo de tempo parcial. Os vídeos foron analizados por catro observadores. Como resultado, os participantes comprenderon a ferramenta Tic-tac observando como avanzaba, seguían os movementos co dedo e, nos dous primeiros participantes, cambiaban a súa actividade unha vez este remataba. Tamén produciu unha redución significativa da ansiedade mostrada polos participantes nas situacións de espera utilizadas. Nin a comprensión da espera nin a redución da ansiedade se xeneralizaron a outras situacións e contornas ós que as persoas acudían noutros momentos do día.