Uso do software TIC TAC para favorecer a comprensión do tempo en persoas adultas con autismo e discapacidade intelectualestudo de tres casos

  1. Cristina Campillo Costoya
  2. Gerardo Herrera Gutiérrez
  3. Concepción Remírez de Ganuza López
  4. José Luis Cuesta Gómez
  5. Raquel Abellán Royuela
  6. Arturo Campos Zurriaga
  7. I. Navarro
  8. Javier Sevilla
  9. Carlos Pardo Carpio
  10. Fabián Alfredo Amati
Revista:
Maremagnum: publicación galega sobre os trastornos do espectro autista

ISSN: 1698-5966

Ano de publicación: 2009

Número: 13

Páxinas: 9-26

Tipo: Artigo

Resumo

Neste estudo recóllese a intervención e os resultados de utilización da representación do tempo denominada "tic-tac" sobre tres persoas adultas con autismo e discapacidade intelectual. Tic-tac é un software que funciona en todo tipo de dispositivos portátiles deseñado expresamente para o seu uso por este colectivo. O estudo centrouse na aplicación de situacións de espera que resultaban máis problemáticas para os participantes. Seguiuse un modelo AB (Liña Base de Intervención) e para a análise das gravacións o procedemento de intervalo de tempo parcial. Os vídeos foron analizados por catro observadores. Como resultado, os participantes comprenderon a ferramenta Tic-tac observando como avanzaba, seguían os movementos co dedo e, nos dous primeiros participantes, cambiaban a súa actividade unha vez este remataba. Tamén produciu unha redución significativa da ansiedade mostrada polos participantes nas situacións de espera utilizadas. Nin a comprensión da espera nin a redución da ansiedade se xeneralizaron a outras situacións e contornas ós que as persoas acudían noutros momentos do día.