La evaluación online en la educación superior en tiempos de la COVID-19

  1. Francisco José García Peñalvo 1
  2. Alfredo Corell Almuzara 2
  3. Víctor Abella García 3
  4. Mario Grande de Prado 4
  1. 1 Universidad de Salamanca
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    Universidad de Salamanca

    Salamanca, España

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  2. 2 Universidad de Valladolid
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    Universidad de Valladolid

    Valladolid, España

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  3. 3 Universidad de Burgos
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    Universidad de Burgos

    Burgos, España

    ROR https://ror.org/049da5t36

  4. 4 Universidad de León
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    Universidad de León

    León, España

    ROR https://ror.org/02tzt0b78

Journal:
Education in the knowledge society (EKS)

ISSN: 2444-8729

Year of publication: 2020

Issue: 21

Pages: 12

Type: Article

DOI: 10.14201/EKS.23086 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

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Abstract

The global pandemic of COVID-19 has led to the suspension of teaching activities in many countries. In the university environment, the urgent transformation of the face-to-face classes to an online format has been carried out in a way that can be described as generally acceptable, being aware that the measures taken have been due to the urgency and not to a priori planning to teach a subject entirely with an online methodology. However, having to face an online evaluation is something that the face-to-face universities, and most of the distances or online universities, had never faced from an institutional perspective. The teaching staff and students, therefore, have to give a response that integrates methodological and technological decisions, while ensuring equity, legal certainty and transparency for all actors, internal and external. The Group of Online Teaching Managers of the Public Universities of Castilla y León has prepared a guide with recommendations to help teachers and universities in this process. The essence of this guide is presented in this article to make these recommendations available to a higher number of teachers who share this problem at this time worldwide.

Funding information

El Grupo de Responsables de Docencia Online de las Universidades Públicas de Castilla y León agrade su apoyo incondicional a los Equipos Rectorales de la Universidad de Burgos, de la Universidad de León, de la Universidad de Salamanca y de la Universidad de Valladolid, así como a la Consejería de Educación, con especial mención a la Viceconsejería de Universidades e Investigación y a la Dirección General de Universidades, de la Junta de Castilla y León.También se quiere agradecer a la revista Education in the Knowledge Society (EKS) y a Ediciones Universidad de Salamanca el haber facilitado un procedimiento de publicación para que este artículo pudiera estar acce-sible en el menor tiempo posible para servir al objetivo de ser de utilidad a la comunidad universitaria, pero cumpliendo todos los requisitos de garantía de calidad y rigor académicos que requiere la revista. Este trabajo ha sido realizado con el soporte de Fondos FEDER de la Unión Europea con el objetivo de “Promover el desarrollo tecnológico, la innovación y una investigación de calidad”.

Funders

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