Evaluación en Educación Superior durante la pandemia de la COVID-19

  1. Mario Grande-de-Prado 1
  2. Francisco J. García-Peñalvo 2
  3. Alfredo Corell Almuzara 3
  4. Víctor Abella-García 4
  1. 1 Universidad de León, España
  2. 2 Universidad de Salamanca, España
  3. 3 Universidad de Valladolid, España
  4. 4 Universidad de Burgos, España
Journal:
Campus Virtuales

ISSN: 2255-1514

Year of publication: 2021

Volume: 10

Issue: 1

Pages: 49-58

Type: Article

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Abstract

This study aims the situation caused by the Covid-19 pandemic, through documentary analysis. After a brief introduction, it has been reflected on some characteristics of online teaching, and then observes measures have been taken in Higher Education in various countries, mainly within the European environment. In general, these interventions have been linked to three main issues: student heterogeneity, search for alternatives and proctoring (biometric control during evaluation). The following section summarizes recommendations and online assessment instruments proposed by the Universities of Castilla y León, and then ends with some general reflections in the conclusions section, underlining the idea that technology is a powerful tool but requires a planning. Although the ideal times for this have not been available in this context, it is not less necessary.

Funding information

A los Equipos Rectorales de la Universidad de burgos, de la Universidad de León, de la Universidad de Salamanca y de la Universidad de Valladolid, así como a la Consejería de Educación, especialmente a la Viceconsejería de Universidades e Investigación y a la dirección general de Universidades, de la Junta de Castilla y León. Este trabajo ha sido realizado con el soporte de fondos fEdER de la Unión Europea con el objetivo de “Promover el desarrollo tecnológico, la innovación y una investigación de calidad”.

Funders

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