Publications (56)

2019

  1. The effects of management and environmental factors on franchise continuity

    Economic Research-Ekonomska Istrazivanja , Vol. 32, Núm. 1, pp. 982-997

  2. Effects of brand-related and market signals on franchisees’ entrepreneurial decisions: a multi-country panel data analysis

    International Entrepreneurship and Management Journal, Vol. 15, Núm. 2, pp. 573-588

2018

  1. Personality Traits of the Partners and Performance in the Franchise Agreement

    Contributions to Management Science (Springer), pp. 175-184

2017

  1. Twitter to Manage Emotions in Political Marketing

    Journal of Promotion Management, Vol. 23, Núm. 3, pp. 359-371

  2. Effects of contract and trust on franchisor performance

    Contemporary Economics, Vol. 11, Núm. 4, pp. 383-400

  3. Economic sustainability in franchising: A model to predict franchisor success or failure

    Sustainability (Switzerland), Vol. 9, Núm. 8

2016

  1. Franchising in Europe: Exploring the Case of Spain with Self-organizing Time Maps

    Psychology and Marketing, Vol. 33, Núm. 7, pp. 559-572

  2. Franchise fairs: A relevant signal in franchise choice in social activity

    Contemporary Economics, Vol. 10, Núm. 3Special Issue, pp. 275-282

2015

  1. Franchisee net income: A signal to choose a franchise in a period of crisis

    RAE Revista de Administracao de Empresas, Vol. 55, Núm. 6, pp. 688-698

  2. Brand and Price: Key Signals when Opening a Franchise Outlet

    Journal of Promotion Management, Vol. 21, Núm. 4, pp. 416-431

2014

  1. Franquicias

    Creación de empresas y emprendimiento: de estudiante a empresario (Pearson Educación), pp. 431-448

  2. Señales de valor de marca de las franquicias en México. Su efecto en el crecimiento del sistema franquiciador

    Estudios Gerenciales: Journal of Management and Economics for Iberoamerica, Vol. 30, Núm. 131, pp. 134-144

  3. Brand and performance signals in the choice of franchise opportunities

    Service Industries Journal, Vol. 34, Núm. 9-10, pp. 772-787

2013

  1. Determinantes de la elección de internet como canal de compra y estrategia multicanal de la empresa.: Efectos en los consumidores, las empresas, los individuos y la sociedad

    Estrategias de distribución y comportamiento de compra multicanal: Tendencias y oportunidades para que fabricante y distribuidor rentabilicen sus decisiones de marketing (Oviedo : Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial : [KRK], 2013), pp. 209-220

  2. Conocimiento y gestión de las señales de calidad para consolidar la relación entre franquiciador y franquiciado

    Estrategias de distribución y comportamiento de compra multicanal: Tendencias y oportunidades para que fabricante y distribuidor rentabilicen sus decisiones de marketing (Oviedo : Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial : [KRK], 2013), pp. 19-31