MARIA
DIEZ OJEDA
Profesor Ayudante Doctor
Publications (47) MARIA DIEZ OJEDA publications
2024
2023
-
The participation of deaf and hard of hearing children in non-formal science activities
Frontiers in Education, Vol. 8
2022
-
AquaCoLab: collaborative laboratories and citizen science for monitoring the quality of freshwater systems
Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty (Universidade de Vigo), pp. 212-214
-
El papel emergente de la neurociencia educativa en la educación secundaria
Investigación e innovación sobre metodologías activas en educación (Octaedro), pp. 93-103
-
Family participation in playgrounds as an indicator of quality. Systematic mapping study
Human Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Vol. 11
-
Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty
coord.
Universidade de Vigo
-
La importancia de una gestión de calidad en las ludotecas para la promoción del juego en familia
CUICIID 2022: congreso Internacional sobre Comunicación, Innovación, Investigación y Docencia. Libro de actas
2021
-
Ciencia ciudadana OdourCollect en el aula de Educación Secundaria Obligatoria utilizando la metodología ABP
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
Developing engineering skills in secondary students through STEM project based learning
Advances in Intelligent Systems and Computing
-
Has the stereotype of the scientist changed in early primary school-aged students due to COVID-19?
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 7
-
Implementation of a STEAM project in compulsory secondary education that creates connections with the environment
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 44, Núm. 4, pp. 871-908
-
Inquiry through industrial chemistry in compulsory secondary education for the achievement of the development of the 21st century skills
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 9
-
Technologies applied to the improvement of academic performance in the teaching-learning process in secondary students
Advances in Intelligent Systems and Computing
-
Valoración de la Ecología de Aprendizaje Autorregulado Virtualizada para la Didáctica de las Ciencias de la Naturaleza durante la crisis COVID-19
Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 51, Núm. 3, pp. 375-420
-
WebCiencia, experiencias STEAM implementadas en el aula de primaria: valoración y análisis de utilidad
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
¿Cuál es la percepción sobre el origen de una investigación en los maestros en formación?
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
2020
-
"Los Guardianes", recursos para utilizar el huerto escolar como aula de secundaria
Tendencias medioambientales en el ámbito universitario: I Congreso nacional de TFG Y TFM ambientales "Tendencias medioambientales en el ámbito universitario", Burgos 7-9 noviembre 2019
-
Apolo 21
La divulgación del conocimiento evoluciona. [Recurso electrónico]: actas del VII Congreso de Comunicación Social de la Ciencia
-
Application of design thinking methodology to a crank-connecting rod mechanism by means of additive manufacturing for its implementation in the classroom
14th international technology, education and development conference (inted2020)
-
Citizen science for scientific literacy and the attainment of sustainable development goals in formal education
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 10