Delfín
Ortega Sánchez
Profesor Titular de Universidad
Publicaciones (171) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
¿Los videojuegos de contenido histórico contribuyen al mantenimiento de los estereotipos de género? Un análisis de la saga Assassin’s Creed desde la educación histórica.
Aprender historia en el siglo XXI. Competencias para la conciencia y el pensamiento histórico (Octaedro), pp. 725-736
2023
-
CLIL (Content and Language Integrated Learning) Methodological Approach in the Bilingual Classroom: A Systematic Review
International Journal of Instruction, Vol. 16, Núm. 3, pp. 915-934
-
Design, content validity, and inter-observer reliability of the ‘Digitization of Cultural Heritage, Identities, and Education’ (DICHIE) instrument
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1
-
Didáctica de las Ciencias Sociales: finalidades, retos y perspectivas de investigación en el contexto español
Temas de Educación, Vol. 25, Núm. 1
-
Digital literary readings for the promotion of gender and affective-sexual diversity: Predictors of its didactic recommendation in secondary education
Contemporary Educational Technology, Vol. 15, Núm. 4, pp. ep462
-
Educación y sociedad: claves interdisciplinares
coord.
Octaedro
-
Education Annual Volume 2023
coord.
IntechOpen
-
Edutainment, Gamification and Nutritional Education: An Analysis of Its Relationship With The Perception of Organizational Culture in Primary Education
SAGE Open, Vol. 13, Núm. 1
-
Effects of a teacher training programme on historical awareness skills, controversial issues and gender in secondary education
Environment and Social Psychology, Vol. 8, Núm. 3
-
El contexto universitario como espacio promotor de hábitos saludables
coord.
Servicio de Publicaciones e Imagen Institucional
-
Integrative models of education for citizenship
Prešovská univerzita v Prešove = University of Prešov
-
Métodos mixtos de investigación
¿Cómo investigar en Didáctica de las Ciencias Sociales?: Fundamentos metodológicos, técnicas e instrumentos de investigación (Octaedro), pp. 197
-
Perceptions about teacher profiles and good educational practices in higher education: a comparative study from the perspective of future teachers and technical professionals
Revista española de educación comparada, Núm. 43, pp. 431-452
-
Predictors of digital reading recommendations for sexual and gender diversity education
Technologies, multimodality and media culture for gender equality: advancing in digital transformation of education (Dykinson), pp. 177-189
-
Predictors of knowledge about Women's History: Reliability and results of the Women in History (WH) scale for future Spanish teachers
Journal of Social Studies Education Research, Vol. 14, Núm. 4, pp. 1-23
-
Psychometric Validation of the “LGBTIQ+ Themes in Literature Education” Scale (LTiLE)*
Journal of Homosexuality
-
Reproducción de identidades de género en los videojuegos de contenido histórico y sus implicaciones socioeducativas en Educación Secundaria
Revista de investigación en educación, Vol. 21, Núm. 3, pp. 466-481
-
The Levels of Historical Awareness and Treatment of Controversial Issues in Digital Environments: A Case Study of Future Spanish Secondary School Teachers
Participatory Educational Research, Vol. 10, Núm. 4, pp. 218-236
-
Validación psicométrica de la escala Conocimiento Tecnológico Pedagógico del Contenido TPACK-ES y evaluación de la autoeficacia percibida por el futuro profesorado
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 26, Núm. 2, pp. 209-244
-
What Predictors Explain Holocaust and Human Rights Education in Spain? A Study with in-Service Secondary School Teachers
Education - Annual (IntechOpen), pp. 1-8