Publications (13)

2022

  1. Los problemas de traduccón inglés-español en los textos académicos: recomendaciones para evitar la literalidad

    Docencia para el siglo XXI : avances metodológicos y nuevas estrategias (Tirant Humanidades), pp. 207-219

  2. The Role of the Student in the Literary Translation Classroom: A Pedagogical Approach Towards a New Learning Perspective

    European Scientific Journal, Vol. 18, pp. 73-81

  3. Gender and race in Langston Hughes’ poetry of the Spanish Civil War

    Journal of Gender Studies, Vol. 31, Núm. 6, pp. 671-683

2020

  1. Making a stand against white supremacy: an approach to humor and irony in langston hughes’s simple stories as coping mechanisms

    Libro de Actas del X Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia: (CUICIID 2020)

  2. La traducción de un artículo académico del ámbito del marketing: Análisis de dificultades para estudiantes de grado y recomendaciones

    Libro de Actas del X Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia: (CUICIID 2020)

  3. Inglese Commerciae e Dislessia: Una Proposta Didattica nell’ Insegnamento Universitario

    Disturbi Specifici dell’ Apprendimiento e Inclusione (Pensa Editore), pp. 275-287

  4. Coping mechanisms for Black opression: A study of irony and humour in Langston Hughes' Simple Stories

    Análisis y enfoques novedosos para contenidos culturales (Tirant Humanidades), pp. 145-157

2019

  1. Training for Teachers of Foreign and Second Languages: Overview and Challenges in the European Space

    Annals of “Dimitrie Cantemir” christian university linguistics, literature and methodology of teaching, Vol. XVIII, Núm. 2, pp. 151-168

  2. Resilience as a Form of Contestation in Langston Hughes' Early Poetry

    Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 60, pp. 91-106

  3. Langston Hughes's Literary and Ideological Turn in the 1930s: Poetry as a Means to Understanding and Conceptualizing the Poet's Identity and Self-Developmen

    Theory and practice in English studies, Vol. 8, Núm. 2, pp. 61-77

2018

  1. Terminología y traducción para el mundo empresarial

    Formulación de los nuevos espacios docentes (Tecnos), pp. 125-132