Publicaciones en las que colabora con MARIO ALAGUERO RODRIGUEZ (19)

2024

  1. Mucho más que abejas

    Servicio de Publicaciones e Imagen Institucional

2023

  1. Immersive Virtual Reality in Cultural Heritage Dissemination: A Comprehensive Application for Novice Users

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

2022

  1. Comparing the Impact of Low-Cost 360° Cultural Heritage Videos Displayed in 2D Screens Versus Virtual Reality Headsets

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

2021

  1. Aprendiendo historia de la empresa: una experiencia de realidad virtual sobre la evolución de la industria en la ciudad

    Innovación docente e investigación en arte y humanidades: nuevos enfoques en la metodología docente (Dykinson), pp. 347-358

  2. Didáctica de la geografía en modalidad online: experiencias docentes innovadoras y nuevos métodos de aprendizaje

    Innovación docente e investigación en arte y humanidades: nuevos enfoques en la metodología docente (Dykinson), pp. 37-52

  3. Nuevas tecnologías en la enseñanza: explorando la narrativa audiovisual en 360º para la reconstrucción virtual de entornos urbanos desaparecidos

    Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021

  4. Nuevas tecnologías en la enseñanza: explorando la narrativa audiovisual en 360º para la reconstrucción virtual de entornos urbanos desaparecidos

    Innovación docente e investigación en ciencias sociales, económicas y jurídicas: nuevos enfoques en la metodología docente (Dykinson), pp. 205-216

2017

  1. Divulgación social de la historia militar: gamificación para explicar la Guerra Civil Española

    Historia de las tecnologías de la información y las comunicaciones al servicio de la defensa

  2. Industrial heritage seen through the lens of a virtual reality experience

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  3. Measuring the impact of low-cost short-term virtual reality on the user experience

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  4. Un entorno de realidad virtual para la mejora en el aprendizaje

    Aulas y Tecnología Educativa en evolución: actas, XXV Jornadas Universitarias de Tecnología Educativa, JUTE 2017. Burgos, 21, 22 y 23 de junio de 2017

2016

  1. Briviesca in the 15th c.: A virtual reality environment for teaching purposes

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  2. Using a short video animation to assist with the diagnosis of sleep disorders in young children

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

2015

  1. A flexible platform for the creation of 3D semi-immersive environments to teach Cultural Heritage

    Digital Applications in Archaeology and Cultural Heritage, Vol. 2, Núm. 4, pp. 248-259

  2. The virtual reconstruction of a small medieval town: The case of Briviesca (Spain)

    CAA2014: 21st Century Archaeology: Concepts, Methods and Tools (Archaeopress), pp. 575-583

2013

  1. The Church of the Charterhouse of Miraflores in Burgos: virtual Reconstruction of Artistic Imagery

    CAA2010. Fusion of cultures: proceedings of the 38th Annual Conference on Computer Applications and Quantitative Methods in Archaeology. Granada, Spain, April 2010