Publications by the researcher in collaboration with ALVAR ARNAIZ GONZALEZ (18)

2020

  1. Effectiveness of blended learning in nursing education

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 5

  2. Evaluation of functional abilities in 0–6 year olds: An analysis with the eearlycare computer application

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 9

  3. Measuring the Functional Abilities of Children Aged 3-6 Years Old with Observational Methods and Computer Tools

    Journal of visualized experiments : JoVE

2019

  1. Blended learning: an experience with infographics and virtual laboratories using Self-Regulated learning

    13th International Technology, Education and Development Conference. Proceedings of INTED2019

  2. Computer application for the registration and automation of the correction of a functional skills detection scale in Early Care

    13th International Technology, Education and Development Conference. Proceedings of INTED2019

  3. eEarlyCare computer application: una herramienta de evaluación e intervención en edades tempranas

    XV Congreso Internacional Gallegoportugués de Psicopedagogía: II Congreso de la Asociación Científica Internacional de Psicopedagogía (A Coruña, 4-6 de septiembre de 2019)

2018

  1. Análisis de los resultados de aprendizaje en Ciencias de la Salud: learning analytics desde un plugin para Moodle

    Intervención en contextos clínicos y de la salud: Volumen II (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 243-252

  2. Cuestionarios de e-autoevaluación y e-feedback: una aplicación en Moodle

    European Journal of Health Research: (EJHR), Vol. 4, Núm. 3, pp. 135-148

  3. Detección del alumno en riesgo en titulaciones de Ciencias de la Salud: aplicación de técnicas de Learning Analytics

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 8, Núm. 3, pp. 129-142

  4. Flipped learning en titulaciones de salud: un acercamiento a la tutorización inteligente

    Intervención en contextos clínicos y de la salud: Volumen II (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 235-242

  5. Relación entre los conocimientos previos de los estudiantes de Ciencias de la Salud y las respuestas de aprendizaje en experiencias Flipped Classroom

    Intervención en contextos clínicos y de la salud: Volumen II (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 261-270

2017

  1. ¿Puede el registro de actividad en Moodle predecir el éxito o fracaso de los estudiantes?

    Aulas y Tecnología Educativa en evolución: actas, XXV Jornadas Universitarias de Tecnología Educativa, JUTE 2017. Burgos, 21, 22 y 23 de junio de 2017