Publications by the researcher in collaboration with Sandra Rodríguez Arribas (15)

2021

  1. Seguimiento de los alumnos en Moodle: un procedimiento para la detección temprana del alumno en riesgo

    Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021

  2. Utilización de la tecnología Eye Tracking para la medición de las estrategias de aprendizaje

    Innovación docente e investigación en arte y humanidades: nuevos enfoques en la metodología docente (Dykinson), pp. 149-162

  3. SRL a través de un avatar en un aula virtual inteligente en ciencias de la salud

    Avances de investigación en salud a lo largo del ciclo vital: nuevos retos y actualizaciones (Dykinson), pp. 35-51

  4. El learning analytics como herramienta adicional para la mejora del proceso de enseñanza – aprendizaje

    Investigación en el ámbito escolar: variables psicológicas y educativas (Dykinson), pp. 265-271

  5. Teaching and learning styles on moodle: An analysis of the effectiveness of using stem and non-stem qualifications from a gender perspective

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 3, pp. 1-21

  6. Monitoring of Student Learning in Learning Management Systems: An Application of Educational Data Mining Techniques

    Applied Sciences, Vol. 11, Núm. 6, pp. 2677

  7. Improve teaching with modalities and collaborative groups in an LMS: an analysis of monitoring using visualisation techniques

    Journal of Computing in Higher Education, pp. 1-32

  8. Eye-tracking Technology and Data-mining Techniques used for a Behavioral Analysis of Adults engaged in Learning Processes

    Journal of Visualized Experiments

  9. Analysis of the learning process through eye tracking technology and feature selection techniques

    Applied sciences, Vol. 11, Núm. 13, pp. 6157

2020

  1. Detection of students at risk at university: prevention and guidance through a module

    Variables psicológicas y educativas para la intervención en el ámbito escolar: nuevas realidades de análisis (Dykinson), pp. 207-216

  2. Design of a virtual platform for learning the historand of art

    Variables psicológicas y educativas para la intervención en el ámbito escolar: nuevas realidades de análisis (Dykinson), pp. 217-226

  3. Effectiveness of Self-Regulation and Serious Games for Learning STEM Knowledge in Primary Education

    Psicothema, Vol. 32, Núm. 4, pp. 516-524

2019

  1. Design of a smartart classroom in art history: a learnign experience whit sef-regulated serious games

    INTED2019 Proceedings 11th-13th March 2019: 13th International Technology, Education and Development Conference (Iated Academy S.L), pp. 1998-2006

  2. Computer application for the registration and automation of the correction of a functional skills detection scale in Early Care

    13th International Technology, Education and Development Conference. Proceedings of INTED2019 Conference 11th-13th (IATED), pp. 5322-5328

  3. Blended learning: an experience with infographics and virtual laboratories using Self-Regulated learning

    13th International Technology, Education and Development Conference. Proceedings of INTED2019 Conference 11th-13th (IATED), pp. 2966-2971