F. Educación
Facultades

José Benito
Vázquez Dorrío
Publications by the researcher in collaboration with José Benito Vázquez Dorrío (11)
2022
-
Teacher training on virtual labs and low-cost science experiments
Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty (Universidade de Vigo), pp. 125-129
-
Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty
Universidade de Vigo
2021
-
Technologies applied to the improvement of academic performance in the teaching-learning process in secondary students
Advances in Intelligent Systems and Computing
-
Introducción a la Ingeniería Química en Enseñanza Secundaria Obligatoria utilizando indagación 5E
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
Developing engineering skills in secondary students through STEM project based learning
Advances in Intelligent Systems and Computing
-
Ciencia ciudadana OdourCollect en el aula de Educación Secundaria Obligatoria utilizando la metodología ABP
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
Online and remote outreach lectures on physics concepts
Hands-on science: education activities, challenges and opportunities of distant and online teaching and learning (Universidade de Vigo), pp. 214-215
-
Valoración de la Ecología de Aprendizaje Autorregulado Virtualizada para la Didáctica de las Ciencias de la Naturaleza durante la crisis COVID-19
Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 51, Núm. 3, pp. 375-420
-
Implementation of a STEAM project in compulsory secondary education that creates connections with the environment
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 44, Núm. 4, pp. 871-908
-
Algunhas estratexias de experimentación para a aprendizaxe da óptica xeométrica
Boletín das ciencias, Año 34, Núm. 93, pp. 45-46
2020
-
Hands-on colour: an STEAM project
Hands-on science: Science education, discovering and understanding the wonders of nature (Universidade de Vigo), pp. 307-308