Publicacions en què col·labora amb José Benito Vázquez Dorrío (15)

2023

  1. Hands-on Spectroscopy: LinkingResearch and Schools

    Hands-on Science: celebrating science and science education (Universidade de Vigo), pp. 276-280

  2. Una evaluación del aprendizaje universitario remoto en la pandemia de COVID-19

    Innovación en la práctica educativa universitaria (Educación Editora), pp. 545-556

2022

  1. Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty

    Universidade de Vigo

  2. Teacher training on virtual labs and low-cost science experiments

    Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty (Universidade de Vigo), pp. 125-129

2021

  1. Algunhas estratexias de experimentación para a aprendizaxe da óptica xeométrica

    Boletín das ciencias, Año 34, Núm. 93, pp. 45-46

  2. Ciencia ciudadana OdourCollect en el aula de Educación Secundaria Obligatoria utilizando la metodología ABP

    29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021

  3. Developing engineering skills in secondary students through STEM project based learning

    Advances in Intelligent Systems and Computing

  4. Implementation of a STEAM project in compulsory secondary education that creates connections with the environment

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 44, Núm. 4, pp. 871-908

  5. Inquiry through industrial chemistry in compulsory secondary education for the achievement of the development of the 21st century skills

    Education Sciences, Vol. 11, Núm. 9

  6. Introducción a la Ingeniería Química en Enseñanza Secundaria Obligatoria utilizando indagación 5E

    29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021

  7. Online and remote outreach lectures on physics concepts

    Hands-on science: education activities, challenges and opportunities of distant and online teaching and learning (Universidade de Vigo), pp. 214-215

  8. Technologies applied to the improvement of academic performance in the teaching-learning process in secondary students

    Advances in Intelligent Systems and Computing

  9. Valoración de la Ecología de Aprendizaje Autorregulado Virtualizada para la Didáctica de las Ciencias de la Naturaleza durante la crisis COVID-19

    Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 51, Núm. 3, pp. 375-420

2020

  1. Hands-on colour: an STEAM project

    Hands-on science: Science education, discovering and understanding the wonders of nature (Universidade de Vigo), pp. 307-308