F. Educación
Facultades

Gustavo
González Calvo
Publications by the researcher in collaboration with Gustavo González Calvo (28)
2023
-
Las oposiciones docentes de Educación Física como traba para el profesorado interino de larga duración
Apunts: Educación física y deportes, Núm. 151, pp. 27-35
-
Enfrentando las barreras para la práctica de actividad física en la población adolescente con bajos recursos económicos: El ejemplo del programa ipafd
EmásF: revista digital de educación física, Núm. 80, pp. 30-42
2022
-
Yes, I have a disability. Does it prevent me from being a PE teacher? A qualitative approach from the point of view of future PE teachers and their families
Sport, Education and Society, Vol. 27, Núm. 2, pp. 196-209
-
The (virtual) teaching of physical education in times of pandemic
European Physical Education Review, Vol. 28, Núm. 1, pp. 205-224
-
Fears, insecurities and questioning of professional identity of future physical education teachers during the Covid-19 pandemic
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 22, Núm. 1, pp. 239-249
-
Discurso de la obesidad y Educación Física: riesgos e implicaciones y alternativas
Apunts: Educación física y deportes, Núm. 148, pp. 10-16
2021
-
Special issue: gender, sexuality, embodiment and physical education
Journal of Gender Studies
-
‘I Hate Physical Education’; an analysis of girls’ experiences throughout their school life
Journal of Gender Studies, Vol. 30, Núm. 6, pp. 648-662
-
Transcultural impact of learning to teach sport education on preservice teachers⇔ perceived teaching competence, autonomy, and academic motivation
Journal of Teaching in Physical Education, Vol. 40, Núm. 3, pp. 431-440
-
Analysis of student motivation towards body expression through the use of formative and share assessment
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 40, pp. 198-208
2020
-
The application of the teaching games for understanding in physical education. Systematic review of the last six years
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 9
-
Peer assessment in physical education: A systematic review of the last five years
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 21, pp. 1-15
-
¿Por qué quiero ser profesor de educación física?: Análisis del cambio de percepción durante la formación universitaria y los primeros años de la carrera docente
Movimento: revista da Escola de Educação Física, Núm. 26, pp. 13
-
Tras casi una década de Bolonia: ¿realmente hemos mejorado la calidad de la enseñanza?
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 13, Núm. 27, pp. 97-108
-
The perverse dynamics of university career: A narrative analysis based on the personal and professional implications
Qualitative Report, Vol. 25, Núm. 8, pp. 3000-3018
-
Foci and factors that contribute to physical educators’ construction of their professional body subjectivities: a qualitative study
Sport, Education and Society, Vol. 25, Núm. 3, pp. 292-304
-
Evaluación formativa con los estudiantes en prácticas, para reducir la brecha teoría-práctica en la formación inicial del profesorado
Educación Física y Deporte, Vol. 39, Núm. 1, pp. 2
2019
-
Effects of a cooperative learning intervention program on cyberbullying in secondary education: A case study
Qualitative Report, Vol. 24, Núm. 10, pp. 2426-2440
-
Comparing effects of a TPSR training program on prospective physical education teachers’ social goals, discipline and autonomy strategies in Spain, Chile and Costa Rica
Physical Education and Sport Pedagogy, Vol. 24, Núm. 3, pp. 220-232
-
Afrontando la enseñanza de la Educación Física en Educación Infantil: relato autobiográfico de un maestro novel
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje, Vol. 5, Núm. 1, pp. 1-17