JAVIER RUJAS MARTINEZ-NOVILLO-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (22)

2022

  1. In the name of vocations: Teachers' discursive legitimations of upper secondary educational choices

    Educational Transitions and Social Justice: Understanding Upper Secondary School Choices in Urban Contexts (Policy Press), pp. 64-84

  2. In the name of vocations: teachers’ discursive legitimations of upper secondary educational choices

    Educational transitions and social justice: Understanding Upper Secondary School Choices in Urban Contexts (Bristol University Press), pp. 64-84

  3. Las categorías del juicio escolar en secundaria y la producción cotidiana del fracaso escolar

    RES. Revista Española de Sociología, Vol. 31, Núm. 3

  4. Meritocracia y educación: más allá de la igualdad de oportunidades

    Con-ciencia social: Segunda Época, Núm. 5, pp. 207-218

  5. Pensar las desigualdades educativas tras La reproducción de Bourdieu y Passeron: orígenes y actualidad de un clásico

    RES. Revista Española de Sociología, Vol. 31, Núm. 3

  6. The International Baccalaureate in Madrid: A silent expansion of internationalization

    Education Policy Analysis Archives, Vol. 30

  7. The political construction of upper secondary transitions: Comparing problematisations and solutions in two urban contexts

    Educational Transitions and Social Justice: Understanding Upper Secondary School Choices in Urban Contexts (Policy Press), pp. 25-44

  8. The political construction of upper secondary transitions:: comparing problematisations and solutions in two urban contexts

    Educational transitions and social justice: Understanding Upper Secondary School Choices in Urban Contexts (Bristol University Press), pp. 25-44

  9. The silent expansion of internationalisation: exploring the adoption of the International Baccalaureate in Madrid

    Compare: A Journal of Comparative and International Education, pp. 1-19

  10. Working-class fractions and practical rationalities in the choice of upper secondary education

    Educational Transitions and Social Justice: Understanding Upper Secondary School Choices in Urban Contexts (Policy Press), pp. 107-128

  11. Working-class fractions and practical rationalities in the choice of upper secondary education

    Educational transitions and social justice: Understanding Upper Secondary School Choices in Urban Contexts (Bristol University Press), pp. 107-128

2021

  1. Bonnéry, Stéphane y Douat, Étienne (dirs.). "L’éducation aux temps du coronavirus": París: La Dispute

    Revista de Sociología de la Educación-RASE, Vol. 14, Núm. 1, pp. 128-132

  2. Educación y desigualdad: las ilusiones de la meritocracia escolar

    DYLE: Dirección y liderazgo educativo, Núm. 12, pp. 10-12

  3. FEITO ALONSO, Rafael. "¿Qué hace una escuela como tú en tu siglo como este?": Madrid: Los Libros de la Catarata, 2020

    RES. Revista Española de Sociología, Vol. 30, Núm. 1

  4. Jornadas de puertas abiertas: la presentación de los centros educativos en sociedad

    Education Policy Analysis Archives, Vol. 29, Núm. 86, pp. 1-22

  5. La educación en tiempos de pandemia: una situación excepcional y cambiante

    Revista de Sociología de la Educación-RASE, Vol. 14, Núm. 1, pp. 4-13

2020

  1. Cómo se calma al primo en la ESO: la externalización a PCPI y la subjetivación de la selección escolar

    Revista de Sociología de la Educación-RASE, Vol. 13, Núm. 4, pp. 546-561

  2. Desigualdades Socioespaciales en la Educación Secundaria Postobligatoria: el caso de Madrid

    REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 18, Núm. 4, pp. 241-267

  3. Las contradicciones de la compensación: apropiaciones del programa de educación compensatoria en ESO

    REIS: Revista Española de Investigaciones Sociológicas, Núm. 169, pp. 143-158

  4. Transiciones a la educación posobligatoria en Madrid: el peso de los factores políticos e institucionales

    Papers: revista de sociología, Vol. 105, Núm. 2, pp. 183-209