FACULTAD DE EDUCACIÓN
Facultad/Centro de investigación
MARIA ESTHER
CUBO DELGADO
Profesor Asociado
MARIA ESTHER CUBO DELGADO-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (22)
2022
-
Cybersickness. A systematic literature review of adverse effects related to virtual reality
Neurologia
-
Percepción de la calidad de vida en niños y adolescentes y su relación con el rendimiento académico
Educación y sociedad: pensamiento e innovación para la transformación social (Dykinson), pp. 2461-2469
-
Percepción de la calidad de vida en niños y adolescentes y su relación con el rendimiento académico
INNOVAGOGÍA 2022, VI Congreso Internacional sobre Innovación Pedagógica y Praxis Educativa. Libro de Actas. 25, 26 y 27 de mayo de 2022
2021
-
Tecnologías emergentes en educación inclusiva: realidad virtual y realidad aumentada. Proyecto europeo FORDYSVAR
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 443-450
2020
-
FORDYS-VAR: un proyecto europeo centrado en la inclusión de los estudiantes con dislexia a través de la realidad virtual
Ampliando horizontes en educación inclusiva. [Recurso electrónico]: XVII Congreso Internacional y XXXVII Jornadas de Universidades y Educación Inclusiva. 21, 22 y 23 de septiembre de 2020 (aplazado en abril por Covid-19)
-
Infant cranial deformity: Cranial helmet therapy or physiotherapy?
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 7
2019
-
Mediating effect of mindfulness cognition on the development of empathy in a university context
PLoS ONE, Vol. 14, Núm. 4
2017
-
Association of Tic Disorders with Poor Academic Performance. A longitudinal, mainstream-population based study
Neurology, Vol. 88, Núm. 16 Supplement
-
Eficacia de la ortesis dinámica del miembro superior en la fase crónica del ictus. Estudio longitudinal
Revista de Neurologia, Vol. 65, Núm. 5, pp. 209-215
-
The Association of Poor Academic Performance with Tic Disorders: A Longitudinal, Mainstream School-Based Population Study
Neuroepidemiology, Vol. 48, Núm. 3-4, pp. 155-163
2016
-
Longitudinal follow-up of the association of tic disorders with poor academic performance
2016 International Congress of Parkinson's Disease and Movement Disorders
-
Los tics y su relación con las dificultades de aprendizaje: estudio longitudinal de la prevalencia de los tics primarios y comorbilidad asociada en población escolar
Universitas psychologica, Vol. 15, Núm. 5
2014
-
Prenatal and Perinatal Morbidity in Children with Tic Disorders: A Mainstream School-based Population Study in Central Spain
Tremor and other hyperkinetic movements, Vol. 4
2013
-
Association of tic disorders with poor academic performance in central Spain: A population-based study
Journal of Pediatrics, Vol. 163, Núm. 1
2012
-
School Performance in Tic Disorders. A Cross-Sectional Study of School Performance in 1,867 Children in Central Spain (IN10-1.001)
Neurology, Vol. 78, Núm. 1 Supplement
2011
-
Atributos psicométricos de la versión española de la escala de cribado A-TAC para trastornos del espectro autista
Anales de Pediatría: Publicación Oficial de la Asociación Española de Pediatría ( AEP ), Vol. 75, Núm. 1, pp. 40-50
-
Prevalence of tics in schoolchildren in central Spain: A population-based study
Pediatric Neurology, Vol. 45, Núm. 2, pp. 100-108
-
Tremor in school-aged children: A cross-sectional study of tremor in 819 boys and girls in Burgos, Spain
Neuroepidemiology, Vol. 37, Núm. 2, pp. 90-95
-
Validation of screening instruments for neuroepidemiological surveys of tic disorders
Movement Disorders, Vol. 26, Núm. 3, pp. 520-526
2010
-
Psychometric attributes of the DISC predictive scales
Clinical Practice and Epidemiology in Mental Health, Vol. 6, pp. 86-93