FACULTAD DE EDUCACIÓN
Facultad/Centro de investigación
Universidad Complutense de Madrid
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Complutense de Madrid (51)
2024
-
Evolution of Anxiety, Emotional Intelligence, and Effective Personality after COVID-19 among Spanish University Students
Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 3, pp. 173
2023
-
Magnetic Properties of the Jurassic Sedimentary Rocks of the Central High Atlas Affected by a Regional Chemical Remagnetization
Springer Geology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 249-284
-
Paleomagnetism of the Central High Atlas. The Widespread Cretaceous Remagnetization and Structural Implications
Springer Geology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 285-346
-
Structure of the Central High Atlas (Morocco). Constraints from Potential Field Data and 3D Models
Springer Geology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 75-247
-
Using applying facial emotion recognition to research emotional phases in an inquiry-based science activity
Research in Science and Technological Education
-
Uso y abuso de la tecnología en la infancia y adolescencia: el papel de la colaboración familia-escuela
La alianza familia-escuela y su impacto educativo: elementos para la generación de políticas educativas basadas en la evidencia (Narcea), pp. 145-168
2022
-
Acercamiento a una nueva realidad: La silver economy o economía plateada
CUICIID 2022: congreso Internacional sobre Comunicación, Innovación, Investigación y Docencia. Libro de actas
-
Effective Personality as a Protective Factor in Teachers' Occupational Health
International journal of environmental research and public health, Vol. 19, Núm. 5
-
Identidad rural e identidad científica. Una intervención educativa en la España vaciada
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 40, Núm. 3, pp. 125-145
-
In the name of vocations: Teachers' discursive legitimations of upper secondary educational choices
Educational Transitions and Social Justice: Understanding Upper Secondary School Choices in Urban Contexts (Policy Press), pp. 64-84
-
Las categorías del juicio escolar en secundaria y la producción cotidiana del fracaso escolar
RES. Revista Española de Sociología, Vol. 31, Núm. 3
-
Pensar las desigualdades educativas tras La reproducción de Bourdieu y Passeron: orígenes y actualidad de un clásico
RES. Revista Española de Sociología, Vol. 31, Núm. 3
-
The International Baccalaureate in Madrid: A silent expansion of internationalization
Education Policy Analysis Archives, Vol. 30
-
The political construction of upper secondary transitions: Comparing problematisations and solutions in two urban contexts
Educational Transitions and Social Justice: Understanding Upper Secondary School Choices in Urban Contexts (Policy Press), pp. 25-44
-
Working-class fractions and practical rationalities in the choice of upper secondary education
Educational Transitions and Social Justice: Understanding Upper Secondary School Choices in Urban Contexts (Policy Press), pp. 107-128
2021
-
Comparison of emotional behaviour of spanish, chilean and england adolescents, and their relationship with effective personality
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 16
-
Geometría y petrofísica como input para la modelización geofísica
Geotemas (Madrid), Núm. 18, pp. 549
-
Jornadas de puertas abiertas: la presentación de los centros educativos en sociedad
Education Policy Analysis Archives, Vol. 29, Núm. 86, pp. 1-22
-
La educación en tiempos de pandemia: una situación excepcional y cambiante
Revista de Sociología de la Educación-RASE, Vol. 14, Núm. 1, pp. 4-13
2020
-
Percepción comparada de profesores y alumnos universitarios de la actividad docente y su incidencia en el rendimiento académico
Formación Universitaria, Vol. 13, Núm. 6, pp. 155-168