FACULTAD DE EDUCACIÓN
Facultad/Centro de investigación
Universidad de Granada
Granada, EspañaPublicacions en col·laboració amb investigadors/es de Universidad de Granada (36)
2024
-
Self-perceptions of ageing and perceived health status: The mediating role of cognitive functioning and physical activity
Ageing and Society, Vol. 44, Núm. 3, pp. 622-641
-
The Influence of a Warm-Up on Vigilance in University Students
Motor control, Vol. 28, Núm. 1, pp. 78-90
2023
-
Effects of physical active breaks on vigilance performance in schoolchildren of 10–11 years
Human Movement, Vol. 24, Núm. 3, pp. 121-130
-
Nuevas tecnologías como impulso del envejecimiento activo y saludable
Los sistemas de protección social ante la incidencia de la disrupción digital (Comares), pp. 215-229
2022
-
Basic Skills in Higher Education: An Analysis of Attributed Importance
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Psychometric properties and factor structure of the Medical Outcomes Study Social Support Survey Instrument in a sample of Spanish older adults
European Journal of Ageing, Vol. 19, Núm. 1, pp. 143-154
2021
-
Neuroeducation, Motivation, and Physical Activity in Students of Physical Education
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 5, pp. 2622
-
Smartphone Abuse Amongst Adolescents: The Role of Impulsivity and Sensation Seeking
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Stem vs. Steam education and student creativity: A systematic literature review
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 7
-
Why Being Physically Active or Inactive Affects Older Women's Physical Role?
BioMed Research International, Vol. 2021
2020
-
2021: escenarios del turismo internacional en España a través de un panel de expertos
III Congreso Iberoamericano de Jóvenes Investigadores en Ciencias Económicas y Dirección de Empresas: actas, Sevilla, 26 y 27 de noviembre de 2020
-
Contributions of service-learning on PETE students’ effective personality: A mixed methods research
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 23, pp. 1-15
-
Documentary Analysis of the Scientific Literature on Autism and Technology in Web of Science
Brain sciences, Vol. 10, Núm. 12, pp. 1-17
-
Evaluación de la participación en actividades de ocio en personas mayores: el papel del entorno de residencia, género, estado de salud y depresión
Psychology, Society & Education, Vol. 12, Núm. 3, pp. 215-228
-
Gender, physical self-perception and overall physical fitness in secondary school students: A multiple mediation model
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 18, pp. 1-14
-
“Cooperative Learning Does Not Work for Me”: Analysis of Its Implementation in Future Physical Education Teachers
Frontiers in Psychology, Vol. 11
2019
-
Evaluación del uso de las TIC en estudiantes de la Universidad de Málaga: diferencias de género
Innoeduca: international journal of technology and educational innovation, Vol. 5, Núm. 1, pp. 63-71
-
Motivación académica y procrastinación en estudiantes universitarios
CUICIID 2019. Contenidos, investigación, innovación y docencia: congreso universitario internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy IX. 23 y 24 octubre
-
Motivación académica, motivos para procrastinar y rendimiento académico en estudiantes universitarios
Investigación, Innovación docente y TIC: nuevos horizontes educativos (Dykinson), pp. 1384-1395
-
Proyecto de intervención para la mejora del clima escolar
Innovación educativa en la sociedad digital (Dykinson), pp. 2744-2749