FACULTAD DE EDUCACIÓN
Facultad/Centro de investigación
Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
Lejona, EspañaUniversidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea-ko ikertzaileekin lankidetzan egindako argitalpenak (28)
2023
-
Completing the progression establishing an international baseline of primary, middle and secondary students’ views of scientific inquiry
International Journal of Science Education
2022
-
Sustainable urban mobility workshop for young people
ICERI2022 Proceedings. 15th annual International Conference of Education, Research and Innovation. 7-9 November, 2022, Seville, Spain
2021
-
Construindo pontes entre acadêmicos e profissionais em crises prolongadas: mulheres na Colômbia e Venezuela
Inclusão Social, Vol. 13, Núm. 2, pp. 265-282
-
Perceived Vulnerability and Severity Predict Adherence to COVID-19 Protection Measures: The Mediating Role of Instrumental Coping
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Posttraumatic Stress Symptoms Among Polyvictimized Women in the Colombian Armed Conflict: The Mediating Role of Social Acknowledgment
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Sexism's influence in sex education programs: an empirical study
Revista de psicodidáctica, Vol. 26, Núm. 2, pp. 123-131
2020
-
Off-and online heterosexual dating violence, perceived attachment to parents and peers and suicide risk in young women
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 9
-
The Effects of a Community Animation Program in a Rural Setting on the Participants’ Quality of Life
Applied Psychology: Health and Well-Being, Vol. 12, Núm. 3, pp. 724-748
-
The role of emotional intelligence and sociocultural adjustment on migrants’ self-reported mental well-being in Spain: A 14 month follow-up study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 4
-
Webinars 360: una Experiencia Formativa Transnacional de la Red Universitaria de Tecnología Educativa
UTE Teaching & Technology: Universitas Tarraconensis, Núm. 2020, pp. 28-50
-
You belong to me! Meta-analytic review of the use of male control and dominance against women in intimate partner violence
Aggression and Violent Behavior, Vol. 52
2019
2017
-
Evaluación de pensamientos distorsionados sobre la mujer y la violencia en estudiantes vascoparlantes de enseñanzas medias
Revista de psicodidáctica, Vol. 22, Núm. 1
-
Revisión metaanalítica sobre el control y la dominación en hombres maltratadores
IV Jornadas de doctorandos de la Universidad de Burgos: Universidad de Burgos, 13 y 14 de diciembre de 2017
2015
-
Dos nuevas estelas funeraria en Fresno de Río Tirón: (Burgos)
Veleia: Revista de prehistoria, historia antigua, arqueología y filología clásicas, Núm. 32, pp. 177-187
-
Evaluación de la violencia y deportividad en el deporte: un análisis bibliométrico
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 15, Núm. 1, pp. 211-222
-
Felicidad y bienestar psicológico: Estudio comparativo entre Argentina y España
Psykhe, Vol. 24, Núm. 2
2014
-
Predicting workaholism in Spain: A discrete mathematical model
International Journal of Computer Mathematics, Vol. 91, Núm. 2, pp. 233-240
2008
-
La formación en didáctica de las Ciencias Sociales del maestro de educación infantil: una propuesta adaptada al Espacio Europeo de Educación Superior
Didáctica de las Ciencias Sociales, currículo escolar y formación del profesorado: la didáctica de las Ciencias Sociales en los nuevos planes de estudio. [Recurso electrónico]
2007
-
Social sharing, participation in demonstrations, emotional climate, and coping with collective violence after the March 11th Madrid bombings
Journal of Social Issues, Vol. 63, Núm. 2, pp. 323-337