Publications in collaboration with researchers from Universidad de Valladolid (66)

2022

  1. General training plan

    Papers, a project for the future. Experiences and sharing. Vol. 3. University teaching staff training plan (Comares), pp. 1-36

  2. Yes, I have a disability. Does it prevent me from being a PE teacher? A qualitative approach from the point of view of future PE teachers and their families

    Sport, Education and Society, Vol. 27, Núm. 2, pp. 196-209

  3. The (virtual) teaching of physical education in times of pandemic

    European Physical Education Review, Vol. 28, Núm. 1, pp. 205-224

  4. Los instrumentos de evaluación de los trabajos Fin de grado

    Revista Interedu: Investigación, Sociedad y Educación, Vol. 1, Núm. 6, pp. 97-126

  5. La participación del alumnado en la evaluación y la formación permanente del profesorado como herramienta de transparencia y mejora de la calidad educativa

    Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 15, Núm. 31, pp. 1-10

  6. La Formación Permanente del Profesorado como Elemento Influyente para Implicar al Alumnado en su Evaluación: Un Estudio de Caso

    Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 15, Núm. 1, pp. 81-100

  7. Fears, insecurities and questioning of professional identity of future physical education teachers during the Covid-19 pandemic

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 22, Núm. 1, pp. 239-249

  8. Análisis de la Percepción del Alumnado sobre su Aprendizaje en Sistemas de Evaluación Compartida

    Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 15, Núm. 1, pp. 43-60

2021

  1. Special issue: gender, sexuality, embodiment and physical education

    Journal of Gender Studies

  2. The ukulele as a didactical tool in primary education: design, implementation, and evaluation of a pedagogical project in face-to-face and virtual environments, during the formation of future educators

    EDULEARN Proceedings

  3. Recommendations for Mandatory Online Assessment in Higher Education During the COVID-19 Pandemic

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 85-98

  4. Evaluación formativa y compartida

    Los modelos pedagógicos en educación física: qué, cómo, por qué y para qué (Universidad de León), pp. 400-433

  5. Debatir reflexivamente sobre el rol de la educación física en la escuela con Twitter como elemento de feedback

    Evaluación formativa y compartida: nuevas propuestas de desarrollo en educación superior (Dextra), pp. 229-237

  6. ‘I Hate Physical Education’; an analysis of girls’ experiences throughout their school life

    Journal of Gender Studies, Vol. 30, Núm. 6, pp. 648-662

  7. Transcultural impact of learning to teach sport education on preservice teachers⇔ perceived teaching competence, autonomy, and academic motivation

    Journal of Teaching in Physical Education, Vol. 40, Núm. 3, pp. 431-440

  8. The (virtual) teaching of physical education in times of pandemic

    European Physical Education Review, pp. 1-20

  9. Había una vez un Estado... notas para problematizar el Estado a partir de interpretaciones complementarias

    Cuestiones Políticas, Vol. 39, Núm. 70, pp. 303-319

  10. Evaluación en Educación Superior durante la pandemia de la COVID-19

    Campus Virtuales, Vol. 10, Núm. 1, pp. 49-58

  11. Coeducation and citizenship: A study on initial teacher training in sexual equality and diversity

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 9