F. Educación
Facultades


Universidad de Valladolid
Valladolid, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad de Valladolid (66)
2023
-
Enfrentando las barreras para la práctica de actividad física en la población adolescente con bajos recursos económicos: El ejemplo del programa ipafd
EmásF: revista digital de educación física, Núm. 80, pp. 30-42
2022
-
General training plan
Papers, a project for the future. Experiences and sharing. Vol. 3. University teaching staff training plan (Comares), pp. 1-36
-
Yes, I have a disability. Does it prevent me from being a PE teacher? A qualitative approach from the point of view of future PE teachers and their families
Sport, Education and Society, Vol. 27, Núm. 2, pp. 196-209
-
The (virtual) teaching of physical education in times of pandemic
European Physical Education Review, Vol. 28, Núm. 1, pp. 205-224
-
Los instrumentos de evaluación de los trabajos Fin de grado
Revista Interedu: Investigación, Sociedad y Educación, Vol. 1, Núm. 6, pp. 97-126
-
La participación del alumnado en la evaluación y la formación permanente del profesorado como herramienta de transparencia y mejora de la calidad educativa
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 15, Núm. 31, pp. 1-10
-
La Formación Permanente del Profesorado como Elemento Influyente para Implicar al Alumnado en su Evaluación: Un Estudio de Caso
Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 15, Núm. 1, pp. 81-100
-
Fears, insecurities and questioning of professional identity of future physical education teachers during the Covid-19 pandemic
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 22, Núm. 1, pp. 239-249
-
Análisis de la Percepción del Alumnado sobre su Aprendizaje en Sistemas de Evaluación Compartida
Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 15, Núm. 1, pp. 43-60
2021
-
Special issue: gender, sexuality, embodiment and physical education
Journal of Gender Studies
-
The ukulele as a didactical tool in primary education: design, implementation, and evaluation of a pedagogical project in face-to-face and virtual environments, during the formation of future educators
EDULEARN Proceedings
-
Recommendations for Mandatory Online Assessment in Higher Education During the COVID-19 Pandemic
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 85-98
-
Evaluación formativa y compartida
Los modelos pedagógicos en educación física: qué, cómo, por qué y para qué (Universidad de León), pp. 400-433
-
Debatir reflexivamente sobre el rol de la educación física en la escuela con Twitter como elemento de feedback
Evaluación formativa y compartida: nuevas propuestas de desarrollo en educación superior (Dextra), pp. 229-237
-
‘I Hate Physical Education’; an analysis of girls’ experiences throughout their school life
Journal of Gender Studies, Vol. 30, Núm. 6, pp. 648-662
-
Transcultural impact of learning to teach sport education on preservice teachers⇔ perceived teaching competence, autonomy, and academic motivation
Journal of Teaching in Physical Education, Vol. 40, Núm. 3, pp. 431-440
-
The (virtual) teaching of physical education in times of pandemic
European Physical Education Review, pp. 1-20
-
Había una vez un Estado... notas para problematizar el Estado a partir de interpretaciones complementarias
Cuestiones Políticas, Vol. 39, Núm. 70, pp. 303-319
-
Evaluación en Educación Superior durante la pandemia de la COVID-19
Campus Virtuales, Vol. 10, Núm. 1, pp. 49-58
-
Coeducation and citizenship: A study on initial teacher training in sexual equality and diversity
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 9