Departamento
DIDACTICAS ESPECIFICAS
Publicaciones (85) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2020
-
A Framework for Epistemological Discussion on Integrated STEM Education
Science and Education, Vol. 29, Núm. 4, pp. 857-880
-
Actividades cooperativas: rúbrica de autoevaluación
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 70, pp. 73-76
-
Análise das habilidades e atitudes na aprendizagem significativa crítica de fenômenos físicos no contexto das séries iniciais
Ciencia & Educação, Vol. 26, Núm. 0
-
Assessment and Modeling of the Influence of Age, Gender, and Family History of Hearing Problems on the Probability of Suffering Hearing Loss in the Working Population
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 21, pp. 1-15
-
Autorregulación del aprendizaje en condición física
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 68, pp. 77-79
-
Children's physical self-concept and body image according to weight status and physical fitness
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 3
-
Ciencias del clima en la escuela secundaria: resultados de una encuesta sobre el uso de aplicaciones de predicción meteorológica
Revista de enseñanza de la física, Vol. 32, Núm. 1, pp. 335-343
-
Citizen science for scientific literacy and the attainment of sustainable development goals in formal education
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 10
-
Competencia global "Changemaker" y autonomía de centro: un desafío político
Contextos educativos: Revista de educación, Núm. 26, pp. 137-153
-
Comprensión de aspectos epistémicos de la naturaleza de la ciencia y valoración de su dimensión social
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 17, Núm. 2, pp. 2303
-
Conceptual analysis of influential factors in the motivation and involvement of the university student towards the assessment in physical education
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 21, pp. 1-14
-
Contributions of service-learning on PETE students’ effective personality: A mixed methods research
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 23, pp. 1-15
-
Contributions to the teaching of quantum mechanics from the analysis of the complexity of questions present in ENADE in the light of revised Bloom's taxonomy
Revista Brasileira de Ensino de Fisica, Vol. 42
-
Critical elements in supergene phosphates: The example of the weathering profile at the gavà neolithic mines, catalonia, Spain
Minerals, Vol. 10, Núm. 1
-
Design and initial validation of the scales epistemology, methodology and gender in taught history (EMG), and women in history (WH) for the evaluation of gender competence of social science teachers in training
Universal Journal of Educational Research, Vol. 8, Núm. 5, pp. 1831-1841
-
Development and validation of the SUCCESS instrument: Towards a valid and reliable measure of expectancies of success in school science
Current Psychology
-
Diario de prácticas digital
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 69, pp. 73-75
-
Dos fragmentos de estelas romanas procedentes de Lara de los Infantes: (Burgos)
Espacio, tiempo y forma. Serie II, Historia antigua, Núm. 33, pp. 183-198
-
Editorial
Alteridad: revista de educación, Vol. 15, Núm. 2, pp. 141-143
-
Educación y formación de intérpretes del arpa de pedales en Colombia y España en el siglo XXI
Aula: Revista de Pedagogía de la Universidad de Salamanca, Núm. 26, pp. 225-243