Educación (UBU)
Programa de Doctorado
MARIA ESTHER
CUBO DELGADO
Profesor Asociado
Publicaciones en las que colabora con MARIA ESTHER CUBO DELGADO (31)
2023
-
A Low-Cost System Using a Big-Data Deep-Learning Framework for Assessing Physical Telerehabilitation: A Proof-of-Concept
Healthcare (Switzerland), Vol. 11, Núm. 4
-
Functionality and Quality of Life with Parkinson's Disease after Use of a Dynamic Upper Limb Orthosis: A Pilot Study
International journal of environmental research and public health, Vol. 20, Núm. 6
-
Seizure prophylaxis in meningiomas: A systematic review and meta-analysis
Neurologia, Vol. 38, Núm. 4, pp. 291-302
2022
-
Assistive Devices for Personal Mobility in Parkinson's Disease: A Systematic Review of the Literature
Movement Disorders Clinical Practice, Vol. 9, Núm. 8, pp. 1040-1046
-
Cybersickness. A systematic literature review of adverse effects related to virtual reality
Neurologia
-
Percepción de la calidad de vida en niños y adolescentes y su relación con el rendimiento académico
Educación y sociedad: pensamiento e innovación para la transformación social (Dykinson), pp. 2461-2469
-
Percepción de la calidad de vida en niños y adolescentes y su relación con el rendimiento académico
INNOVAGOGÍA 2022, VI Congreso Internacional sobre Innovación Pedagógica y Praxis Educativa. Libro de Actas. 25, 26 y 27 de mayo de 2022
2021
-
Adopting a multidisciplinary telemedicine intervention for fall prevention in Parkinson's disease. Protocol for a longitudinal, randomized clinical trial
PLoS ONE, Vol. 16, Núm. 12 December
-
Tecnologías emergentes en educación inclusiva: realidad virtual y realidad aumentada. Proyecto europeo FORDYSVAR
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 443-450
2020
-
A Practical Overview on the Molecular Biology of Meningioma
Current Neurology and Neuroscience Reports, Vol. 20, Núm. 12
-
Effects of Motor Symptom Laterality on Clinical Manifestations and Quality of Life in Parkinson's Disease
Journal of Parkinson's Disease, Vol. 10, Núm. 4, pp. 1611-1620
-
FORDYS-VAR: un proyecto europeo centrado en la inclusión de los estudiantes con dislexia a través de la realidad virtual
Ampliando horizontes en educación inclusiva. [Recurso electrónico]: XVII Congreso Internacional y XXXVII Jornadas de Universidades y Educación Inclusiva. 21, 22 y 23 de septiembre de 2020 (aplazado en abril por Covid-19)
-
Infant cranial deformity: Cranial helmet therapy or physiotherapy?
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 7
-
Status on the situation of the use and potential utilities of the new technologies to measure physical activity. Systhematic review of literature
Atencion Primaria Practica, Vol. 2, Núm. 6
2019
-
Factors associated with shortening of prehospital delay among patients with acute ischemic stroke
Journal of Clinical Medicine, Vol. 8, Núm. 10
-
Factors associated with the activation of emergency medical services in patients with acute stroke: A prospective study
Emergencias, Vol. 31, Núm. 2, pp. 86-90
-
Mediating effect of mindfulness cognition on the development of empathy in a university context
PLoS ONE, Vol. 14, Núm. 4
2017
-
Association of Tic Disorders with Poor Academic Performance. A longitudinal, mainstream-population based study
Neurology, Vol. 88, Núm. 16 Supplement
-
Eficacia de la ortesis dinámica del miembro superior en la fase crónica del ictus. Estudio longitudinal
Revista de Neurologia, Vol. 65, Núm. 5, pp. 209-215
-
The Association of Poor Academic Performance with Tic Disorders: A Longitudinal, Mainstream School-Based Population Study
Neuroepidemiology, Vol. 48, Núm. 3-4, pp. 155-163