Educación (UBU)
Programa de Doctorado
Universidad de Oviedo
Oviedo, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Oviedo (48)
2023
-
Actividades físicas cooperativas: aclarando conceptos
XII Congreso Internacional de Actividades Físicas Cooperativas
-
Taller sobre la invención de juegos deportivos de forma cooperativa y con material autoconstruido
XII Congreso Internacional de Actividades Físicas Cooperativas
2022
-
Effective Personality as a Protective Factor in Teachers' Occupational Health
International journal of environmental research and public health, Vol. 19, Núm. 5
-
Teachers and Parents' Perceptions of Care for Students with Type 1 Diabetes Mellitus and Their Needs in the School Setting
Children, Vol. 9, pp. 143
2021
-
Evolución del profesorado de apoyo hacia la educación inclusiva: una perspectiva legislativa autonómica en España
Revista complutense de educación, Vol. 32, Núm. 2, pp. 285-295
-
Sexualidad y discapacidad: Síndrome de Mayer-Rokitansky-Küster-Hauser
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 119-131
-
The effects of 6 weeks of tribulus terrestris l. Supplementation on body composition, hormonal response, perceived exertion, and crossfit® performance: a randomized, single-blind, placebo-controlled study
Nutrients, Vol. 13, Núm. 11
-
¿Qué es un modelo pedagógico? aclaración conceptual
Los modelos pedagógicos en educación física: qué, cómo, por qué y para qué (Universidad de León), pp. 12-24
2020
-
Development and Validation of an Instrument for the Detection of Early Traumatic Experiences (ExpTra-S) in Patients With Psychosis
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Evaluación formativa y modelos pedagógicos: modelo de responsabilidad personal y social y de autoconstrucción de materiales
Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 430, pp. 23-41
-
Linking cooperative learning and emotional intelligence in physical education: Transition across school stages
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 14, pp. 1-11
-
Recomendaciones docentes para una Educación Física escolar segura y responsable ante la “nueva normalidad”: minimización de riesgos de contagio de la COVID-19 en las clases de EF para el curso 2020-2021
Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 429, pp. 81-93
-
Research on Cooperative Learning in Physical Education. Systematic Review of the Last Five Years
Research Quarterly for Exercise and Sport, pp. 146-155
-
Resumen y recomendaciones (COVID19)
Proyecto Atlántida - Educación y cultura democrática
2019
-
Comparing effects of a TPSR training program on prospective physical education teachers’ social goals, discipline and autonomy strategies in Spain, Chile and Costa Rica
Physical Education and Sport Pedagogy, Vol. 24, Núm. 3, pp. 220-232
-
Cooperative Learning and Students' Motivation, Social Interactions and Attitudes: Perspectives from Two Different Educational Stages
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 24
-
Effects of a cooperative learning intervention program on cyberbullying in secondary education: A case study
Qualitative Report, Vol. 24, Núm. 10, pp. 2426-2440
-
La secuenciación de la competencia lingüística en lengua extranjera
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 64, pp. 67-69
-
Muévete conmigo, un proyecto de aprendizaje servicio en el contexto de la educación física, la actividad física y el deporte
Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 49, Núm. 4, pp. 181-196
-
Preliminary Study on the Detection of Apnea Episodes Through the Use of Dictionaries
Journal of Multiple-Valued Logic and Soft Computing, Vol. 32, Núm. 3-4, pp. 257-276