Artículos (30) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. CLIL (Content and Language Integrated Learning) Methodological Approach in the Bilingual Classroom: A Systematic Review

    International Journal of Instruction, Vol. 16, Núm. 3, pp. 915-934

  2. Chemical and Laser Cleaning of Corrosion Encrustations on Historical Stained Glass: A Comparative Study

    Heritage, Vol. 6, Núm. 2, pp. 1942-1957

  3. Comunicación de la ciencia en Redes Sociales: el caso del programa “Cien&Cía” de la Universidad de Burgos

    Documentación de las ciencias de la información, Núm. 46, pp. 137-142

  4. Dama contra peón: La genialidad femenina en Gambito de dama

    Revista Mediterránea de Comunicación: Mediterranean Journal of Communication, Vol. 14, Núm. 1, pp. 103-117

  5. Demure and Modest: The wardrobe of female Spanish characters as a reflection of the moral traits of women under Francoism (1939-1952)

    Dialogos, Vol. 27, Núm. 1, pp. 1-17

  6. Design, content validity, and inter-observer reliability of the ‘Digitization of Cultural Heritage, Identities, and Education’ (DICHIE) instrument

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1

  7. Didáctica de las Ciencias Sociales: finalidades, retos y perspectivas de investigación en el contexto español

    Temas de Educación, Vol. 25, Núm. 1

  8. Digital literary readings for the promotion of gender and affective-sexual diversity: Predictors of its didactic recommendation in secondary education

    Contemporary Educational Technology, Vol. 15, Núm. 4, pp. ep462

  9. Edutainment, Gamification and Nutritional Education: An Analysis of Its Relationship With The Perception of Organizational Culture in Primary Education

    SAGE Open, Vol. 13, Núm. 1

  10. Effects of a teacher training programme on historical awareness skills, controversial issues and gender in secondary education

    Environment and Social Psychology, Vol. 8, Núm. 3

  11. El Pasionario del monasterio de San Pedro de Cardeña (British Library, Add. Ms. 25600): nuevas aportaciones sobre su datación y autoría

    Studia historica. Historia medieval, Vol. 41, Núm. 1, pp. 203-226

  12. Entre la castidad y la vida licenciosa: Mujeres y sexualidad ilícita en los procesos del tribunal de la colegiata de San Pedro de Lerma (1638-1738)

    Vínculos de Historia, Núm. 12, pp. 312-329

  13. Henar Zamora Salamanca

    Minerva: Revista de filología clásica, Núm. 36, pp. 13-15

  14. Inflaming public debate: a methodology to determine origin and characteristics of hate speech about sexual and gender diversity on Twitter

    El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 1

  15. La integración de las competencias éticas en los estudios universitarios

    Revista Tecnología, Ciencia y Educación, Núm. 25, pp. 53-74

  16. Let it flow: the role of seamlessness and the optimal experience on consumer word of mouth in omnichannel marketing

    Journal of Research in Interactive Marketing, Vol. 17, Núm. 1, pp. 1-18

  17. Perceptions about teacher profiles and good educational practices in higher education: a comparative study from the perspective of future teachers and technical professionals

    Revista española de educación comparada, Núm. 43, pp. 431-452

  18. Predictors of knowledge about Women's History: Reliability and results of the Women in History (WH) scale for future Spanish teachers

    Journal of Social Studies Education Research, Vol. 14, Núm. 4, pp. 1-23

  19. Psychometric Validation of the “LGBTIQ+ Themes in Literature Education” Scale (LTiLE)*

    Journal of Homosexuality

  20. Reproducción de identidades de género en los videojuegos de contenido histórico y sus implicaciones socioeducativas en Educación Secundaria

    Revista de investigación en educación, Vol. 21, Núm. 3, pp. 466-481