Conocimiento previo en física de estudiantes de ingeniería
- Llancaqueo Henríquez, Alfonso
- Caballero Sahelices, María Concesa
- Boudon, Paula Alonqueo
ISSN: 0212-4521, 2174-6486
Any de publicació: 2007
Volum: 25
Número: 2
Pàgines: 205-216
Tipus: Article
Altres publicacions en: Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas
Referències bibliogràfiques
- ALLAL, L. y PELGRIMS, G. (2000). Assessment of –or in– thezone of proximal development. Learning and Instruction, 10(2), pp. 137-152.
- CABALLERO, Mª. C. (2004). La progresividad del aprendizaje significativo, en Moreira, M.A., Caballero, Mª.C. y Rodríguez Palmero, Mª.L. (eds.). Aprendizaje signifi cativo: Interacción personal, progresividad y lenguaje, pp. 49-66. Burgos: Universidad de Burgos.
- CRONBACH, L.J. (1967). Coefficient alpha and internal structure of tests, en Mehrens,W.A. y Lebel, R.L. (org.). Principles of educational and psychological measurement. Chicago: Rand McNally.
- DRIVER, R., GUESNE, E. y TIBERGHIEN. A. (1985). Children’s ideas in science. Milton Keynes: Open University Press. (Trad. cast. de Manzano, P.: Ideas científi cas en la infancia y en la adolescencia, Madrid: Morata/MEC, 1989).
- DRIVER, R., SQUIRES, A., RUSHWORTH, P. y WOOD-ROBINSON, V. (1999). Dando sentido a la ciencia secundaria. Investigaciones sobre las ideas de los niños. Madrid: Visor.
- DUIT, R. (2003). Conceptual change: a powerful framework for improving science teaching and learning. International Journal of Science Education, 25(6), pp. 671-688.
- GRECA, I. y MOREIRA, M. (2002). Além da detecçao de modelos mentais dos estudantes. Uma proposta representacional integradora. Investigaçoes em Ensino de Ciências, 7(1), pp. 25-53.
- LLANCAQUEO, A., CABALLERO, C. y MOREIRA, M.A (2003). El aprendizaje del concepto de campo en física: una investigación exploratoria a la luz de la teoría de Vergnaud. Revista Brasileira de Ensino de Física, 25(4), pp. 399-417.
- MOREIRA, M.A. (2000). Aprendizaje signifi cativo: teoría y práctica. Madrid: Visor.
- MOREIRA, M.A. (2002). A Teoría dos campos conceituais de Vergnaud, o ensino de ciências e a pesquisa nesta área. Investigaçoes em Ensino de Ciências, 7 (1), pp. 1-24.
- MOREIRA, M.A. (2004). Cambio conceptual: análisis crítico y propuestas a la luz de la teoría del aprendizaje significativo, en Moreira, M.A. y Greca, I. (eds.). Sobre cambio conceptual, obstáculos representacionales, modelos mentales, esquemas de asimilación y campos conceptuales. Porto Alegre: Universidade Federal do Rio Grande do Sul.
- POZO, J.I y GÓMEZ CREPO, M.A. (1998). Aprender y enseñar ciencia. Del conocimiento cotidiano al conocimiento científi co. Madrid: Morata.
- POZO, J.I. (1999). Más allá del cambio conceptual: El aprendizaje de la ciencia como cambio representacional. Enseñanza de las Ciencias, 17(3), pp. 513-520.
- RIVIÈRE, A. (1994). La psicología de Vygotski. Madrid: Antonio Machado Libros, 2002.
- SILVEIRA, F.L.DA. (1981). Fidedignidade das medidas e diferenças entre grupos em psicologia e educaçao. Ciência e Cultura, 33(5), pp. 704-707.
- SILVEIRA, F.L. (1993). Validaçao de testes de papel e lápis, en Moreira, M. y Silveira, F.L. (ed.). Instrumentos de pesquisa em ensino e aprendizagem, pp. 67-93. Porto Alegre: Edipucrs.
- VERGNAUD, G., HALWACHS, F. y ROUCHIER, A. (1981). Estructura de la materia enseñada, historia de las ciencias y desarrollo conceptual del alumno, en Coll, C. (ed.). Psicología genética y educación. Barcelona: Oikos-tau.
- VERGNAUD, G. (1990). La théorie des champs conceptuels. Recherches en Didatique des Mathématiques, 10(23), pp. 133-170.
- VERGNAUD, G. (1996). Algunas ideas fundamentales de Piaget en torno a la didáctica. Perspectivas, 26(10), pp. 195-207.
- VERGNAUD, G. (1998). A comprehensive theory of representation for mathematics education. Journal of Mathematical Behaviour, 17(2), pp. 167-181.
- VYGOTSKY, L.S. (1989). El desarrollo de los procesos psicológicos superiores. Barcelona: Editorial Crítica.
- VYGOTSKY, L.S. (1995). Pensamiento y lenguaje. Barcelona: Paidós.
Els documents de l'Observatori s'actualitzen diàriament. Aquesta data fa referència a l'actualització de la informació relacionada amb l'estructura de l'Observatori (persones, grups d'investigació, unitats organitzatives, projectes, etc.).