La música como instancia relatorasus aportaciones a la mímesis en la ópera decimonónica
ISSN: 1133-3634
Any de publicació: 2014
Número: 23
Pàgines: 611-634
Tipus: Article
Altres publicacions en: Signa: Revista de la Asociación Española de Semiótica
Referències bibliogràfiques
- ALMÉN, B. (2008). A Theory of Musical Narrative. Bloomington: Indiana University Press.
- ALONSO, S. (2001). Música, literatura y semiosis. Madrid: Biblioteca Nueva.
- BARONI, M. (2004) «Herméneutique musicale». En Musiques. Une encyclopédie pour le XXIe siècle. 2: Les savoirs musicaux, Jean-Jacques Nattiez (dir.), 672-699, Arles: Actes Sud / Cité de la Musique.
- BETTETINI, G. (1986). La conversación audiovisual. Problemas de la enunciación fílmica y televisiva. Madrid: Cátedra.
- COURTÉS, J. (1997). Análisis semiótico del discurso. Del enunciado a la enunciación. Madrid: Gredos.
- ECO, U. (1997). Kant e l'ornitorrinco. Milán: Bompiani.
- FISCHER-LICHTE, E. (1999). Semiótica del teatro. Madrid: Arco / Libros.
- FUBINI, E. (2005). La estética musical desde la antigüedad hasta nuestros días. Madrid: Alianza.
- GAUDREAULT, A. y JOST, F. (1995). El relato cinematográfico. Barcelona: Paidós.
- GENETTE, G. (1989). Figuras III. Barcelona: Lumen.
- GENETTE, G. (1998). Nuevo discurso del relato. Madrid: Cátedra.
- KOLB, B. y WHISHAW, I. Q. (2006). Neuropsicología humana. Madrid: Editorial Médica Panamericana.
- KUNZE, S. (1990). Las óperas de Mozart. Madrid: Alianza.
- MEYER, L. B. (1984). Emotion and Meaning in Music. Chicago: The University of Chicago Press.
- MOLINO, J. (1975). «Hecho musical y semiología de la música». En http://jorgesadlevi.files.wordpress.com/2012/05/hecho-musical-y-semio.pdf (visitado el 29/11/2012).
- NATTIEZ, J. J. (1989). Musicologia generale e semiologia. Torino: E.D.T. / Musica.
- NATTIEZ, J. J. (2002). Relato literario y «relato» musical. Del buen uso de las metáforas. En Música y literatura. Estudios comparativos y semiológicos, Silvia Alonso (ed.), 119-147. Madrid: Arco / Libros.
- NATTIEZ, J. J. (2004). «La signification musicale». En Musiques. Une encyclopédie pour le XXIe siècle. 2: Les savoirs musicaux, Jean-Jacques Nattiez (dir.), 256-289. Arles: Actes Sud / Cité de la Musique.
- PERETZ, I. (2004). «Le cerveau musical». En Musiques. Une encyclopédie pour le XXIe siècle. 2: Les savoirs musicaux, Jean-Jacques Nattiez (dir.), 293-320. Arles: Actes Sud / Cité de la Musique.
- ROSEN, Ch. (1986). El estilo clásico. Haydn, Mozart, Beethoven. Madrid: Alianza.
- TARASTI, E. (1994). A Theory of Musical Semiotics. Bloomington: Indiana University Press.
- TARASTI, E. (2002). Signs of Music: A Guide to Musical Semiotics. Berlin: Mouton de Gruyter.
- UBERSFELD, A. (1989). Semiótica teatral. Madrid: Cátedra/Universidad de Murcia.
Els documents de l'Observatori s'actualitzen diàriament. Aquesta data fa referència a l'actualització de la informació relacionada amb l'estructura de l'Observatori (persones, grups d'investigació, unitats organitzatives, projectes, etc.).