Estrategias docentes para la formación de alumnos extranjeros en la Universidad de Burgos

  1. Rodríguez Sáiz, Ángel 1
  2. Gutiérrez González, Sara 1
  1. 1 Universidad de Burgos
    info

    Universidad de Burgos

    Burgos, España

    ROR https://ror.org/049da5t36

Revista:
Estudios sobre el mensaje periodístico

ISSN: 1988-2696

Any de publicació: 2013

Títol de l'exemplar: La Enseñanza de la Comunicación en el Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)

Número: 19

Pàgines: 399-408

Tipus: Article

DOI: 10.5209/REV_ESMP.2013.V19.42047 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccés obert editor

Altres publicacions en: Estudios sobre el mensaje periodístico

Resum

There are many foreign students who choose our country to perfect their studies, doing exchanges withSpanish Universities. Annually, University of Burgos hosts students from different countries, speciallyfrom the United Mexican States. The agreements between University of Burgos and Mexican Universityof Baja California, San Luis Potosi, Chihuahua or Mexico City have enabled that many students of theArchitecture School take subjects of Building Engineering Degree and Roads, Canals and Ports EngineerDegree. This paper develops a training strategy that professors of the subject of Prevention and Building Safety, which is part of the Building Engineering Degree, have been implemented with the aim to perfect the knowledge of this discipline in visitor’s students from School of Architecture of the UnitedMexican States.

Referències bibliogràfiques

  • ANDRÉU BARRACHINA, Llorenç; SANZ TORRENT, Mónica y SERRAT I SE­LLABONA, Elisabeth (2008): “Una propuesta de renovación metodológica en el marco del Espacio Europeo de Enseñanza Superior: los pequeños grupos de in­vestigación cooperativos”. Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado REIFOP, 12 (3), pp. 123-­124. http://www.aufop.com/aufop/uplo­aded_files/articulos/1254437275.pdf [fecha de consulta: 5 de noviembre de 2012]
  • CERILLO MARTÍN, María del Rosario (2003): “Educar en valores: misión del pro­fesor”. Tendencias Pedagógicas, nº 8. Departamento de Didáctica y Teoría de la Educación de la Universidad Autónoma de Madrid, pp. 59-­68.
  • DELGADO GARCÍA, Ana María y OLIVER CUELLO, Rafael (2006): “La evalua­ción continua en un nuevo escenario docente”. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento. Vol. 3, nº 1. http://www.uoc.edu/rusc/3/1/dt/esp/delgado_oli­ver.pdf [fecha de consulta: 5 de noviembre de 2012]
  • VÁZQUEZ Y ROMERO, Lázaro (2011): “Ventajas y desventajas de la movilidad in­teruniversitaria”. Revista Electrónica del Programa de Estudios Universitarios Comparados, nº 13. http://www.peu.buap.mx/Revista_13/numeros_anteriores.html[fecha de consulta: 5 de noviembre de 2012]