Reseña del "Nuevo Seminario": Experiencias de Aula con GeoGebra"

  1. Castillo de Albornoz y Torres, Agustín
  2. Cayetano Rodríguez, Javier
  3. Chacón Íñigo, José María
  4. Gesteira Losada, Esperanza
  5. Hernando Arnáiz, Enrique
Revista:
Boletín de la Sociedad Puig Adam de profesores de matemáticas

ISSN: 1135-0261

Año de publicación: 2019

Número: 107

Páginas: 59-93

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Boletín de la Sociedad Puig Adam de profesores de matemáticas

Resumen

We describe the development, main contributions and ideas arising in the "Nuevo Seminario: Experiencias de Aula con GeoGebra", that took place at the Centro Internacional de Encuentros Matemáticos (CIEM) of Castro-Urdiales, Cantabria, Spain, on December 14-16, 2018, sponsored both by the Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas (FESPM) and the Instituto GeoGebra de Cantabria. It focused on presenting the most interesting and recent didactical experiences in Spain concerning the use of GeoGebra, on the teaching of the different parts of the curriculum: Numbers and Algebra, Geometry, Functions, Statistics and Probability