La reputación empresarial del país de origen del producto y el etnocentrismo del consumidor como determinantes de la intención de compra de un automóvil extranjero
- Jesús Gutiérrez Cillán 1
- Nadia H. Jiménez Torres 2
- Sonia San Martín Gutiérrez 3
-
1
Universidad de Valladolid
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- 2 Universidad Autónoma de San Luis Potosí, México
-
3
Universidad de Burgos
info
- Vázquez Casielles, Rodolfo (coord.)
- Juan A. Trespalacios Gutiérrez (coord.)
- Eduardo Estrada Alonso (coord.)
- Celina González Mieres (coord.)
Editorial: Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial ; Universidad de Oviedo
ISBN: 978-84-8367-357-7
Año de publicación: 2011
Páginas: 91-108
Tipo: Capítulo de Libro
Resumen
In this study, we propose a basic model of consumer behavior that shows that consumer intention to buy a foreign product is positively determined by the firm reputation of the country-of-origin and negatively affected by consumer ethnocentrism. In the proposed model, both effects are mediated by the level of risk associated to the buying decision. In order to empirically test the model with pls, we collected information from a sample of Spanish consumers and referring to the buying of North-American automobiles.
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