Inferencias en grupos infantiles de lectura
ISSN: 1607-4041
Year of publication: 2009
Volume: 11
Issue: 1
Type: Article
More publications in: REDIE: Revista Electrónica de Investigación Educativa
Bibliographic References
- Albanese, O. y Antoniotti, C. (1997). Teacher Dialogue Style and Children's Story Comprehension. European Journal of Psychology of Education 12 (3) 249-59.
- Bofarull, M. T. (2005.). Comprensión lectora. Barcelona: Graó.
- Borzone, A. (2005). La lectura de cuentos en el Jardín infantil: Un medio para el desarrollo de estrategias cognitivas y lingüísticas. Psykhe, 14 (1), 192-209.
- Borzone, A. y Rosemberg, C. (1994). El intercambio verbal en el aula: las intervenciones de los niños en relación con el estilo de interacción del maestro. Infancia y Aprendizaje, 67-68, 115-132.
- Bruner, J. (1957). Going beyond the information given. En H. Gruber (Ed), Contemporary approaches to cognition (79-121). Cambridge, MA: Harvard University.
- Burón, J. (1993). Enseñar a aprender: introducción a la metacognición. Bilbao, España: Mensajero.
- Egan, K. (1991). La comprensión de la realidad en la educación infantil y primaria. Madrid: Ministerio de Educación y Ciencia-Morata.
- Gárate, M. (1994). La comprensión de cuentos en los niños. Madrid: Siglo XXI.
- García Madruga, J. A. (1999). Comprensión lectora y memoria operativa. Barcelona. Paidós.
- Graesser, A. C., Singer, M. y Trabasso, T. (1994). Constructing inferences during narrative text comprehension. Psychological Review, 101, 371-395.
- Gutiérrez Calvo, M. (1999). Inferencias en la comprensión del lenguaje. En M. de Vega y F. Cuetos (Coords.), Psicolingüística del español (231-270). Madrid: Trotta.
- Kozulin, A. (1994). La psicología de Vygotsky. Madrid: Alianza.
- León, J. A. (2003). Conocimiento y discurso. Madrid: Pirámide.
- Orsolini, M. y Pontecorvo, C. (1986). Disputare e construire. Processi di conoscenza nell’interazione verbale tra bambini. Età evolutiva, 30, 63-76.
- Pontecorvo, C. y Orsolini, M. (1992). Analizando los discursos de las prácticas alfabetizadoras desde la perspectiva de la actividad. Infancia y Aprendizaje 58, 125-141.
- Sánchez Miguel, E. (1996). Comprensión y redacción de textos. Barcelona: Edebé.
- De Puig, I. y Sátiro, A. (2000). Jugar a pensar. Recursos para aprender a pensar en educación infantil. Barcelona: Eumo-Octaedro.
- Singer, M. (1994). Minimal o normal inference during reading. Journal of Memory and Language 33, 421-441.
- Stein, N. L. y Glenn, S. (1979). An analysis of a story comprehension in elementary school children. En R.O. Freedle (Ed.), Advance in discourse process II (páginas). Norwood, NJ: Ablex.
- Suh, S. y Trabasso, T. (1993). Inferences during reading: converging evidence from discourse analysis, talk aloud protocols, and recognition priming. Journal of Memory and Language 32, 279-300.
- Trabasso, T. y Magliano, J. P. (1996). How do children understand what they read and what can we do to help them? En M. Graves, P. Van den Broek y B. Taylor (Eds.), The first R: a right of all children (pp. 160-188). Nueva York: Columbia University.
- Vygotsky, L. S. (1989). El desarrollo de los procesos psicológicos superiores. Barcelona: Crítica.
- Vygotsky, L. S. (1990). La imaginación y el arte en la infancia. Barcelona: Akai.
Portal documents are updated daily. This date refers to the updating of information related to the portal structure (people, research groups, organizational units, projects...).