Chapitres d'ouvrages (16) Publications auxquelles un chercheur a participé

2022

  1. AquaCoLab: collaborative laboratories and citizen science for monitoring the quality of freshwater systems

    Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty (Universidade de Vigo), pp. 212-214

  2. Community service to share learning and science

    Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty (Universidade de Vigo), pp. 233

  3. Educational robotic platform for teaching in different education levels

    Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty (Universidade de Vigo), pp. 215-216

  4. Fire among Neanderthals

    Updating Neanderthals: Understanding Behavioural Complexity in the Late Middle Palaeolithic (Elsevier), pp. 227-249

  5. Fire among Neanderthals

    Updating Neanderthals: understanding behavioural complexity in the Late Middle Palaeolithic (Academic Press Reino Unido), pp. 227-249

  6. La Catedral de Burgos como elemento en las Ciencias Experimentales

    La ciencia en el arte: La catedral de Burgos como elemento STEAM para la educación de la ciudadanía (Editorial Octaedro), pp. 45-56

  7. La catedral de Burgos como elemento en las Ciencias Experimentales

    La ciencia en el arte: la catedral de Burgos como elemento STEAM para la educación de la ciudadanía (Octaedro), pp. 45-56

  8. Metodología didáctica STEAM para la ciudadanía

    La ciencia en el arte: la catedral de Burgos como elemento STEAM para la educación de la ciudadanía (Octaedro), pp. 57-76

  9. On the Suitability of Prehistoric Anthropogenic Burnt Sediments (Fumiers) for Archeomagnetic Studies at El Mirador Cave (Burgos, Spain)

    Interdisciplinary Contributions to Archaeology (Springer Nature), pp. 111-128

  10. Ready to innovate: Maths&Sports4all (RIMAS)

    Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty (Universidade de Vigo), pp. 171-177

  11. Research on Sustainable Bituminous Mixture for Permeable Wearing Layers in Road Pavements

    Key Engineering Materials (Trans Tech Publications Ltd), pp. 149-154

  12. The Fumier Sequences of El Mirador: An Approach to Fire as a Sociocultural Practice and Taphonomic Agent

    Interdisciplinary Contributions to Archaeology (Springer Nature), pp. 89-110

  13. Two GREEN&STEM trails around the city of Burgos

    Learn GREEN - Оutdoor STEM Toolkit GREEN&STEM (Каталогизација во публикација), pp. 64-93

  14. Una propuesta didáctica STEAM para Bachillerato y Educación Secundaria Obligatoria: la conservación del patrimonio arquitectónico

    La ciencia en el arte: la catedral de Burgos como elemento STEAM para la educación de la ciudadanía (Octaedro), pp. 118-129

  15. Una propuesta didáctica STEAM para Bachillerato: la accesibilidad como base de una visión inclusiva del patrimonio cultural

    La ciencia en el arte: la catedral de Burgos como elemento STEAM para la educación de la ciudadanía (Octaedro), pp. 109-117

  16. Una propuesta didáctica STEAM para el segundo ciclo de Educación Infantil: pigmentos

    La ciencia en el arte: la catedral de Burgos como elemento STEAM para la educación de la ciudadanía (Octaedro), pp. 77-91