La evolución del pensamiento de los alumnos de magisterio en algunas cuestiones clave de su formación inicial

  1. Cifuentes García, María Asunción
  2. Muñoz Peinado, Jesús
  3. Santamaría Conde, Rosa María
Revista:
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales

ISSN: 0213-8646

Ano de publicación: 2010

Título do exemplar: Educación y exclusión social

Número: 69

Páxinas: 167-186

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales

Resumo

This paper considers how Teacher Education students build their thinking throughout their undergraduate training in different specialities. The research lies on the imminent implementation of the European Higher Education Area and the wish to improve the universities own tasks. The paper will first present a contextualizing framework. It then proposes an approach to the construction of their thinking from a theoretical point of view, and to the different possibilities of the students� development of conceptions on the teaching and learning processes. After explaining the objectives and methodology used, this paper will analyse the questionnaire distributed to the students at two different moments of their training. Finally, it will show the results, analyse them and draw conclusions from them.

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