Las WebQuests y los MOOCs en la enseñanza de las Ciencias Sociales y la formación del profesorado de Educación Primaria

  1. Delfín Ortega Sánchez 1
  2. Isabel Mª Gómez Trigueros 2
  1. 1 Universidad de Burgos, España
  2. 2 Universidad de Alicante, España
Aldizkaria:
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado

ISSN: 1575-0965

Argitalpen urtea: 2017

Zenbakien izenburua: Initial Teacher Education and Professional Development: international challenges and insights from History Education

Alea: 20

Zenbakia: 2

Orrialdeak: 205-220

Mota: Artikulua

DOI: 10.6018/REIFOP/20.2.258551 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Beste argitalpen batzuk: Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado

Laburpena

This article analyzes the experiences and methodological conceptions of the Primary Education Teacher Training on the collaborative learning with WebQuests and MOOCs in the area curricular of Social Sciences. The study focus on these didactic tools to the acquisition of basic competences and to its potential for the training on Pedagogical Content Knowledge. The obtained results demonstrate the educational need to transfer and integrate, of operative and functional form, the advance and generalization of the Technologies of the Information and of the Communication in the plans of study of Teacher Training.

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