Millores en la metodologia docent i disseny de materials pedagògics en l’assignatura d’estrès laboral i la seua prevenció i coordinació docent amb l’assignatura règim jurídic de l’organització preventiva

  1. Líbano Miralles, Mario del 1
  2. Franco González, Joan 1
  3. Llorens Gumbau, Susana 1
  1. 1 Universitat Jaume I
    info

    Universitat Jaume I

    Castelló de la Plana, España

    ROR https://ror.org/02ws1xc11

Buch:
Metodologies centrades en l'estudiantat a l'Espai Europeu d'Educació Superior: Actes de la VIII Jornada de Millora Educativa i VII Jornada d'Harmonització Europea de la Universitat Jaume I
  1. José Manuel Gil Beltrán (coord.)
  2. Miguel Ángel Fortea Bagán (coord.)

Verlag: Servei de Comunicació i Publicacions ; Universitat Jaume I

ISBN: 978-84-8021-725-5

Datum der Publikation: 2009

Seiten: 524-529

Kongress: Jornada de millora educativa de la Universitat Jaume I (8. 2009. Castelló de la Plana)

Art: Konferenz-Beitrag

Zusammenfassung

L’objectiu general d’aquest projecte de millora educativa fou triple: per una part (1) millorar la metodologia docent així com els criteris i el sistema d’avaluació en l’assignatura d’Estrès laboral i la seua prevenció, per l’altra (2) desenvolupar un material pedagògic que facilitara el seguiment i aprenentatge d’aquesta assignatura i, finalment (3) afavorir el coneixement de la realitat laboral actual des d’una vessant preventiva (marc normatiu i realitat de la prevenció de riscos laborals) amb l’organització de xerrades d’experts en la matèria per les assignatures d’Estrès Laboral i Règim Jurídic. Per acomplir aquestos objectius es van dur a terme una sèrie d’activitats programades pels professors de l’assignatura RC29 (Estrés laboral i la seua prevenció, optativa de 2n de Relacions Laborals) i de l’assignatura RA20 (Regim jurídic de l’organització preventiva, optativa de Ciències del Treball). Aquestes activitats incloïen, principalment, xerrades d’experts, classes teòriques donades en forma de workshop i la realització d’un portafoli amb diferents tasques desenvolupades al llarg del curs. L’aplicació d’aquesta metodologia va ser un èxit com es comprovà amb els resultats obtinguts quant a qualificacions i satisfacció de l’alumnat.