Millores en la metodologia docent i disseny de materials pedagògics en l’assignatura d’estrès laboral i la seua prevenció i coordinació docent amb l’assignatura règim jurídic de l’organització preventiva
- Mario del Líbano Miralles 1
- Joan Franco González 1
- Susana Llorens Gumbau 1
-
1
Universitat Jaume I
info
- José Manuel Gil Beltrán (ed. lit.)
- Miguel Ángel Fortea Bagán (ed. lit.)
Éditorial: Servei de Comunicació i Publicacions ; Universitat Jaume I
ISBN: 978-84-8021-725-5
Année de publication: 2009
Pages: 524-529
Congreso: Jornada de millora educativa de la Universitat Jaume I (8. 2009. Castelló de la Plana)
Type: Communication dans un congrès
Résumé
L’objectiu general d’aquest projecte de millora educativa fou triple: per una part (1) millorar la metodologia docent així com els criteris i el sistema d’avaluació en l’assignatura d’Estrès laboral i la seua prevenció, per l’altra (2) desenvolupar un material pedagògic que facilitara el seguiment i aprenentatge d’aquesta assignatura i, finalment (3) afavorir el coneixement de la realitat laboral actual des d’una vessant preventiva (marc normatiu i realitat de la prevenció de riscos laborals) amb l’organització de xerrades d’experts en la matèria per les assignatures d’Estrès Laboral i Règim Jurídic. Per acomplir aquestos objectius es van dur a terme una sèrie d’activitats programades pels professors de l’assignatura RC29 (Estrés laboral i la seua prevenció, optativa de 2n de Relacions Laborals) i de l’assignatura RA20 (Regim jurídic de l’organització preventiva, optativa de Ciències del Treball). Aquestes activitats incloïen, principalment, xerrades d’experts, classes teòriques donades en forma de workshop i la realització d’un portafoli amb diferents tasques desenvolupades al llarg del curs. L’aplicació d’aquesta metodologia va ser un èxit com es comprovà amb els resultats obtinguts quant a qualificacions i satisfacció de l’alumnat.