Educación y formación de intérpretes del arpa de pedales en Colombia y España en el siglo XXI
-
1
Universidad de Burgos
info
ISSN: 0214-3402
Datum der Publikation: 2020
Titel der Ausgabe: Escuelas diferentes
Nummer: 26
Seiten: 225-243
Art: Artikel
Andere Publikationen in: Aula: Revista de Pedagogía de la Universidad de Salamanca
Zusammenfassung
This paper provides an approach to pedal harpist (teachers, interpreters and students) in Colombia and Spain, and offers a point of view of the harpist training in the twenty-first century. A cualitative approach is made to the harpist nowadays with the design, development, analysis and evaluation of interviews, and participation in important musical, cultural and pedagogical events around the pedal harp in the respective countries. Significant reflections on music education are offered, specially, different points of view on the harpist training and the profesional and educational development, becoming a pioneering study. The research shows the applications that critical history of the harp can be derived for education of harpist and the recognition of their value.
Bibliographische Referenzen
- Arpaplus (2011). Concurso Arpa Plus. España. Disponible en: http://www.arpaplus.org.
- Arthurs, A. (2004). Why Creative Industries. Australian Music Forum, 10(5). Australia: Autor.
- Asprilla, L. I. (2015) . Educar en la música: Una aproximación crítica al talento y la educación musical. Revista Aula, 21, 63-83. https://doi.org/10.14201/aula2015216383
- Bennett, D. (2010). La música clásica como profesión. Pasado, presente y estrategias para el futuro. Colección Crítica y Fundamentos, 29. Trad. Jiménez, B. Barcelona: Editorial Graó.
- Boardman, E. (2001). The Relationship of Musical Thinking and Learning to Classroom Instruction. En E. Boardman (ed.), Dimensions of Musical Learning and Teaching: a Different Kind of Classroom. Reston, va: Autor.
- Gallego López, M. (2017) Disponible en http://riubu.ubu.es/handle/10259/4777.
- Gancedo, Eva (2016, 12 de julio). La Música, asignatura pendiente en las comunidades autónomas. Europa Press.
- Muniz, A. (2015, 23 de julio). abc.es. Regulación enseñanzas superiores de música en España. abc.es.
- Salvi (2015). Disponible en: http://www.fundacionsalvi.com.
Los documentos del portal se actualizan diariamente. Esta fecha hace referencia a la actualización de la información relacionada con la estructura del portal (personas, grupos de investigación, unidades organizativas, proyectos...).