Orientación de una asignatura de economía de la empresa en las ingenierías hacia el aprendizaje basado en proyectos
- J.J. Lavios 1
- M.A. Mariscal 1
- T. Peña 1
- J.M. Varona 1
- E.M. López 1
-
1
Universidad de Burgos
info
- M.ª Carmen Mata Montes (coord.)
Editorial: Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha ; Universidad de Castilla-La Mancha
ISBN: 978-84-9044-108-4
Any de publicació: 2015
Títol del volum: Innovación Educativa
Volum: 2
Pàgines: 957-968
Congrés: Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Enseñanzas Técnicas (22. 2014. Almadén)
Tipus: Aportació congrés
Resum
The adaptation to the EEES has supposed a methodological change in which the main role is assumed by the student. In this context, it is difficult to design activities which can cause a significant learning. We propose the definition of a Business Plan as the main activity of a Project Based Learning methodology in a subject called Introduction to Business The result is that some of our students have created new companies and have been awardcd first prize in Entrepreneurship competitions.
Els documents de l'Observatori s'actualitzen diàriament. Aquesta data fa referència a l'actualització de la informació relacionada amb l'estructura de l'Observatori (persones, grups d'investigació, unitats organitzatives, projectes, etc.).