Afinidades y divergenciasuna mirada semiótica en los estudios de la comunicación

  1. Marcello Serra 1
  2. Rayco González 2
  3. Jorge Lozano 3
  1. 1 Universidad Carlos III de Madrid
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    Universidad Carlos III de Madrid

    Madrid, España

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  2. 2 Universidad de Burgos
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    Universidad de Burgos

    Burgos, España

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  3. 3 Universidad Complutense de Madrid
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    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Revista:
El profesional de la información

ISSN: 1386-6710 1699-2407

Any de publicació: 2020

Títol de l'exemplar: Investigación en Información y Comunicación

Volum: 29

Número: 4

Tipus: Article

DOI: 10.3145/EPI.2020.JUL.43 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccés obert editor

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Resum

Historically, semiotics has played a role in many debates about the fundamental problems that shape the field of Communication, and some of its concepts remain central to contemporary studies. Most recently, however, other Communication disciplines have shifted towards more positivist approaches while the influence of semiotics has reduced. This article describes some conceptual relationships and misunderstandings that have characterized the dialog between semiotics and Communication. It also attempts to suggest how the semiotic view can enrich the analytical baggage of the Communication sciences and answer some of the problems that define this field.

Informació de finançament

Este artículo es un resultado del proyecto de I+D+i PGC2018-098984-B-I00 “Figuras del destinatario en los textos contemporáneos de no-ficción: lector, espectador, observador” financiado por el Ministerio de Ciencia e Innovación (Micinn) de España.

Finançadors

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