Presencia del streaming, mixture e inclusión en los centros educativos españoles de primaria y secundaria
- Cifuentes García, María Asunción
- Torrego Egido, Luis
- Siles Molina, Gregori
ISSN: 0213-8646
Argitalpen urtea: 2012
Zenbakien izenburua: De la superstición a la ciencia
Zenbakia: 73
Orrialdeak: 89-104
Mota: Artikulua
Beste argitalpen batzuk: RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales
Erreferentzia bibliografikoak
- AUBERT, A.; FLECHA, A.; GARCÍA, C.; FLECHA, R. Y RACIONERO, S. (2008). Aprendizaje dialógico en la sociedad de la información. Barcelona: Hipatia.
- BRADDOCK, J.H. Y SLAVIN, R.E. (1992). Why ability grouping must end: Achieving Excellence and Equity in American Education. Baltimore, mD: Center for research on Effective schooling for Disadvantaged students.
- CHORZEMPA, B. F. Y GRAHAM, S. (2006). “Primary-grade teachers’ use of within-class ability grouping in reading”. Journal of Educational Psychology, 98 (3), 529-541.
- COMISIÓN EUROPEA (2006). Eficiencia y equidad en los sistemas europeos de educación y formación. Bruselas, 8/9/2006, Com(2006) 481 final. sEC (2006) 1096.
- DE HAAN, M. Y ELBERS, E. (2005). “Peer tutoring in a multiethnic classroom in the netherlands: a multiperspective analysis of diversity”. Comparative Education Review, 49(3), 365-388.
- ELBOJ, C., PUIGDELLÍVOL, I., SOLER, M. Y VALLS, R. (2002). Comunidades de aprendizaje. Transformar la educación. Barcelona: Graó.
- ELBOJ, C. Y NIEMELÄ, R. (2010). “sub-communities of mutual learners in the classroom: the case of interactive groups”. Revista de Psicodidáctica, 15(2), 177-189.
- FLECHA, R. (1997). Compartiendo palabras: el aprendizaje de las personas adultas a través del diálogo. Barcelona: paidós.
- FREIRE, P. (1998). Pedagogy of Freedom. Ethics, democracy and civic courage. Lanham, mD: rowman & Littlefield.
- GATT, S., OJALA, M. Y SOLER, M. (2011). “Promoting social inclusion counting with everyone: Learning communities and inCLuD-ED”. International Studies in Sociology of Education, 21(1), 33-47.
- GÓMEZ, J., LATORRE A., SÁNCHEZ M. Y FLECHA R. (2006). Metodología comunicativa Crítica. Barcelona: El Roure.
- GÓMEZ, A., PUIGVERT, L. Y FLECHA R. (2011). “Critical communicative methodology: informing real social transformation through research”. Qualitative Inquiry, 17(3), 235-245.
- INCLUD-ED project. strategies for inclusion and social cohesion in Europe from education. 2006-2011. 6th Framework programme. Citizens and Governance in a knowledgebased society. Cit4-Ct-2006-028603. Directorate-General for Research, European Commission.
- INCLUD-ED. (2009). Actions for success in schools in Europe. European Commission, Directorate-General for Research, 6th Framework programme for research – Citizens and Governance in a knowledge-based society.
- INCLUD-ED. (2011). Actuaciones de éxito en las escuelas europeas. ministerio de Educación: instituto de Formación del profesorado, investigación e innovación Educativa (iFiiE).
- JOHNSON, D.W., JOHNSON, R.T. Y HOLUBEC, E.J. (1994). Cooperative learning in the Classroom. alexandria, Va: association for supervision and Curriculum Development.
- OLIVER, E. Y GATT, S. (2010). “De los actos comunicativos de poder a los actos comunicativos dialógicos en las aulas organizadas en grupos interactivos”. Review Signos, 2010, 43(2): 279-294.
- OCDE (2010). PISA 2009 Results: What Makes a School Successful? Resources, policies and practices. Volume iV.
- PUIGDELLÍVOL, I. Y KRASTINA, L. (2010). “inclusió i segregació a l’escola: practiques inclusives i excloents amb l’alumnat vulnerable”. Temps d’Educació, (38), 95-113.
- SLAVIN, R. (1991). “Synthesis of research of cooperative learning”. Educational Leadership, 48(5), 71-82.
- STEVENS, R. Y SLAVIN, R. (1995). “The cooperative elementary school: Effects on students' achievement, attitudes, and social relations”. American Educational Research Journal, 32(2), 321-351.
- WELLS, G. (1999). Dialogic inquiry: Towards a sociocultural practice and theory of education. New York: Cambridge University Press.
- YOUDELL, D. (2003). “Identity traps or how black students fail: the interactions between biographical, sub-cultural, and learner identities”. British Journal of Sociology of Education, 24(1), 3-20.
- ZIMMER, R. (2003). “a new twist in the educational tracking debate”. Economics of Education Review, 22(3), 307.
Atariko dokumentuak egunero eguneratzen dira. Data horrek atariaren egiturari buruzko informazioa eguneratzeari egiten dio erreferentzia (pertsonak, ikerketa-taldeak, antolaketa-unitateak, proiektuak...).