Programas de tutoría y mentoríarespondiendo al desafío de la universidad centrada en el estudiante

  1. Colomer, Jordi 1
  2. Santos, Leonor 2
  3. Casado Muñoz, Raquel 3
  4. del Arco, Isabel 4
  5. Casellas, Rosa Maria 1
  1. 1 Universitat de Girona
    info

    Universitat de Girona

    Girona, España

    ROR https://ror.org/01xdxns91

  2. 2 Universidad de Aveiro, Portugal
  3. 3 Universitat de Lleida
    info

    Universitat de Lleida

    Lleida, España

    ROR https://ror.org/050c3cw24

  4. 4 Universidad de Burgos
    info

    Universidad de Burgos

    Burgos, España

    ROR https://ror.org/049da5t36

Llibre:
Nuevos espacios de calidad en la educación superior. Un análisis comparado y de tendencias: VI CIDUI

Editorial: [S.l : s.n.], 2010

ISBN: 978-84-8458-324-0

Any de publicació: 2010

Pàgines: 5346-5367

Congrés: Congreso Internacional de Docencia Universitaria e Innovación (CIDUI) (6. 2010. null)

Tipus: Aportació congrés

Resum

In this work we present the structure of tutorial and welcome programs for the pupils ofthe first year in the Universities of Girona, Lleida, Burgos and Aveiro. These programsgather experiences as the welcome sessions for pupils of new incorporation, tutorialprograms and counsellor programs for different studies. The aims raised by theeducational teams are a) to offer the pupils of new entry the orientation and necessaryadvice to facilitate their academic and social integration in the institution and to achievethe complete autonomy in their studies, and b) to develop both personal andprofessional trainings to the students, promoting their social skills, and those oforganization and orientation.