Responsabilidad Social Corporativa y formación en la generación de valorAplicaciones prosumidoras en el audiovisual de proximidad

  1. Cantalapiedra Nieto, Basilio 1
  2. Aguilar Conde, Pablo 1
  1. 1 Universidad de Burgos
    info

    Universidad de Burgos

    Burgos, España

    ROR https://ror.org/049da5t36

Zeitschrift:
Human Review: International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades

ISSN: 2695-9623

Datum der Publikation: 2022

Titel der Ausgabe: Monograph: "Communicating Current Teaching Approaches"

Ausgabe: 11

Nummer: 5

Art: Artikel

DOI: 10.37467/REVHUMAN.V11.3862 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen Access editor

Andere Publikationen in: Human Review: International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades

Zusammenfassung

Teaching subjects related to audiovisual production could be considered an ideal issue to develop the use of the production dossier. This model with a portfolio format, used in the professional world, allows students to intuitively develop the prosumer role, creating local audiovisual content within the framework of a mock audiovisual production company, which generates value from the initial script in a way that following this model, the trainer can build skills in Corporate Social Responsibility so that students and companies can implement these policies in their operations.

Bibliographische Referenzen

  • Augros, J. (2000). El dinero de Hollywood. Paidós.
  • Benjamin, W. (2003). La obra de arte en la época de su reproductibilidad técnica. Editorial Itaca.
  • Cabezón, L.A. y Gómez Urdá, F.G. (2004). La producción cinematográfica. Cátedra.
  • Chion, M. (1992). El cine y sus oficios. Cátedra.
  • Clemente Mediavilla, J. (2009). El papel del productor en el proceso de fabricación fílmica. En J. Marzal Felici y F.J. Gómez Tarín (eds.). El productor y la producción en la industria cinematográfica (pp.). Editorial Complutense.
  • Cuevas, A. (1976). Economía cinematográfica. La producción y el comercio de películas. Antonio Cuevas Puente.
  • Díaz Muñoz, R., Quintana García, C., Marchante Lara, M. y Martín Machuca, M. (2021). Responsabilidad social a través del trabajo colaborativo: herramientas virtuales y recursos didácticos en inglés, Revista Qurriculum, 34. 81-94. DOI: https://doi.org/10.25145/j.qurricul.2021.34.06
  • Feldman, S. (1979). Realización cinematográfica. Gedisa.
  • Gomery, D. (1991). Hollywood: el sistema de estudios. Verdoux.
  • González-Aldea, P. y Marta-Lazo, C. (2015). La metodología del aprendizaje-servicio como herramienta en la formación de los periodistas, Opción, vol. 31, núm. 3. 564-581.
  • Gubern, R. (1993). Historia del cine. Lumen.
  • Imbert, G. (2003). El zoo visual. Gedisa.
  • Monterde, J.E. (1995). La renovación temática. En J.E. Monterde y E. Riambau (Coords.). Historia general del cine. Volumen XI. Nuevos cines (años 60) (pp. 145-187). Cátedra.
  • Monterde, J.E.; Selva, M. y Solà, A. (2001). La representación cinematográfica de la historia. Akal.
  • Monterde, J.E. (2004). La Nouvelle Vague. Sus protagonistas. Paidós.
  • Pardo, A. (2001) El cine como medio de comunicación y la responsabilidad social del cineasta. En M. Codina (ed.). La ética desprotegida: ensayos sobre deontología de la comunicación (pp. 117-141). Eunsa.
  • Toffler, A. (1980). La tercera ola. Plaza & Janes.
  • Tous Rovirosa, A. (2009). Paleotelevisión, neotelevisión y metatelevisión en las series dramáticas estadounidenses, Comunicar, nº33, v.XVII. 175-183. DOI: https://doi.org/10.3916/c33-2009-03-009