VIRGINIA
BLANCO MAZAGATOS
Profesor Titular de Universidad
Publicaciones (27) Publicaciones de VIRGINIA BLANCO MAZAGATOS
2024
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One more piece of the family firm debt puzzle: the influence of socioemotional wealth dimensions
Small Business Economics
2023
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Do cultural and creative entrepreneurs make affectively driven decisions? Not when they evaluate their opportunities
Creativity and Innovation Management, Vol. 32, Núm. 1, pp. 22-40
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Family CEO affect and R&D investments of family firms: The moderation effect of family ownership structure
Long Range Planning, Vol. 56, Núm. 5
2022
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The influence of the positive affective trait on the willingness to act entrepreneurially: The mediating effect of opportunity evaluation
International Small Business Journal: Researching Entrepreneurship, Vol. 40, Núm. 5, pp. 592-617
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Women directors, educational background and firm value of Spanish listed companies
Gender in Management, Vol. 37, Núm. 7, pp. 816-835
2020
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Influence of affects on entrepreneurial opportunity evaluation and willingness to act: specificities of cultural and creative industries
Economía empresarial. Aportaciones científicas para su desarrollo: libro de resumenes del XXII Seminario Hispano Luso de Economía Empresarial. 5 y 6 de Noviembre de 2020 Facultade de C.C. Empresariais e Turismo Campus de Ourense Universidade de Vigo
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Positive emotion induction through music and academic achievement
14th International Technology, Education and Development Conference (INTED2020)
2018
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Human resource practices and organizational human capital in the family firm: The effect of generational stage
Journal of Business Research, Vol. 84, pp. 337-348
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The impact of city reputation on city performance
Regional Studies, Vol. 52, Núm. 8, pp. 1098-1110
2017
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Creación de empresas familiares
Empresa familiar: análisis estratégico (Ediciones Deusto), pp. 117-140
2016
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How agency conflict between family managers and family owners affects performance in wholly family-owned firms: A generational perspective
Journal of Family Business Strategy, Vol. 7, Núm. 3, pp. 167-177
2015
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How affect relates to entrepreneurship: A systematic review of the literature and research agenda
International Journal of Management Reviews, Vol. 17, Núm. 2, pp. 191-211
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How does CEO reputation matter?: Impact of CEO reputation on corporate reputation and performance
CEO Branding: Theory and Practice (Taylor and Francis Inc.), pp. 95-117
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Mejora en los procesos de aprendizaje a través de la coordinación de las guías docentes: el caso de la materia de organización de empresas en el grado de administración y dirección de empresas
V Congrés Internacional UNIVEST’15: els reptes de millorar l’avaluació. Girona, 9 i 10 de juliol de 2015
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¿Es relevante la reputación del Consejero Delegado?: un análisis de su influencia en los resultados empresariales para el contexto español
Revista de Contabilidad y Tributación. CEF, Núm. 391, pp. 163-190
2014
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How generational stage affects agency conflict between family managers and family owners
Notas técnicas: [continuación de Documentos de Trabajo FUNCAS]
2011
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Creación de empresas familiares
Empresa familiar: aspectos jurídicos y económicos (Ediciones Deusto), pp. 65-93
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La influencia de la intensidad de los lazos afectivos en el conflicto de agencia entre los directivos y los propietarios familiares
Revista de Contabilidad y Tributación. CEF, Núm. 335, pp. 139-170
2010
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Finance in family firms: Generation does matter
International Journal of Entrepreneurship and Small Business, Vol. 11, Núm. 3, pp. 338-352
2009
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La estructura financiera de la empresa familiar y el cambio generacional
Revista española de financiación y contabilidad, Núm. 141, pp. 57-73