F. Ciencias de la Salud
Facultades
Raúl
Marticorena Sánchez
Profesor Titular de Universidad
Publications by the researcher in collaboration with Raúl Marticorena Sánchez (32)
2021
-
Using advanced learning technologies with university students: an analysis with machine learning techniques
Electronics, Vol. 10, Núm. 21, pp. 2620
-
Teaching and learning styles on moodle: An analysis of the effectiveness of using stem and non-stem qualifications from a gender perspective
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 3, pp. 1-21
-
Monitoring of Student Learning in Learning Management Systems: An Application of Educational Data Mining Techniques
Applied Sciences, Vol. 11, Núm. 6, pp. 2677
-
Improve teaching with modalities and collaborative groups in an LMS: an analysis of monitoring using visualisation techniques
Journal of Computing in Higher Education, pp. 1-32
-
Eye-tracking Technology and Data-mining Techniques used for a Behavioral Analysis of Adults engaged in Learning Processes
Journal of Visualized Experiments
2020
-
Moodle lms integration with amazon alexa: A practical experience
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 10, Núm. 19, pp. 1-21
-
Monitoring students at the university: Design and application of a moodle plugin
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 10, Núm. 10
-
Measuring the Functional Abilities of Children Aged 3-6 Years Old with Observational Methods and Computer Tools
Journal of visualized experiments : JoVE
-
Lifelong learning from sustainable education: An analysis with eye tracking and data mining techniques
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 5
-
Evaluation of functional abilities in 0–6 year olds: An analysis with the eearlycare computer application
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 9
2019
-
eEarlyCare computer application: una herramienta de evaluación e intervención en edades tempranas
XV Congreso Internacional Gallegoportugués de Psicopedagogía. II Congreso de la Asociación Científica Internacional de Psicopedagogía: (A Coruña, 4-6 de septiembre de 2019)
-
Análisis de tareas con la tecnología Eye Tracking: SRL en SmartArt
XV Congreso Internacional Gallegoportugués de Psicopedagogía. II Congreso de la Asociación Científica Internacional de Psicopedagogía: (A Coruña, 4-6 de septiembre de 2019)
-
Computer application for the registration and automation of the correction of a functional skills detection scale in Early Care
13th International Technology, Education and Development Conference. Proceedings of INTED2019 Conference 11th-13th (IATED), pp. 5322-5328
-
Blended learning: an experience with infographics and virtual laboratories using Self-Regulated learning
13th International Technology, Education and Development Conference. Proceedings of INTED2019 Conference 11th-13th (IATED), pp. 2966-2971
-
Does the use of learning management systems with hypermedia mean improved student learning outcomes?
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. FEB
2018
-
Relación entre los conocimientos previos de los estudiantes de Ciencias de la Salud y las respuestas de aprendizaje en experiencias Flipped Classroom
Intervención en contextos clínicos y de la salud: Volumen II (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 261-270
-
Flipped learning en titulaciones de salud: un acercamiento a la tutorización inteligente
Intervención en contextos clínicos y de la salud: Volumen II (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 235-242
-
Análisis de los resultados de aprendizaje en Ciencias de la Salud: learning analytics desde un plugin para Moodle
Intervención en contextos clínicos y de la salud: Volumen II (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 243-252
-
Detección del alumno en riesgo en titulaciones de Ciencias de la Salud: aplicación de técnicas de Learning Analytics
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 8, Núm. 3, pp. 129-142
-
Cuestionarios de e-autoevaluación y e-feedback: una aplicación en Moodle
European Journal of Health Research: (EJHR), Vol. 4, Núm. 3, pp. 135-148