Facultad/Centro de investigación
FACULTAD DE EDUCACIÓN
Publicacions (58) Publicacions en què ha participat algun/a investigador/a
2024
-
Adquisición competencial desde un proyecto de ApS de ocio físico-deportivo intercultural e intergeneracional
Adquisición de competencias clave para el aprendizaje permanente desde el aprendizaje servicio (Tirant Humanidades), pp. 233-246
-
Analizando el potencial pedagógico de la Educación Física
Cuadernos de pedagogía, Núm. 553
-
Assesment of Hypoderma infestation in a wild population of Cervus elaphus from mountains Atlantic ecosystems in southwestern Europe (Spain)
Veterinary Research Communications, Vol. 48, Núm. 2, pp. 761-771
-
Completing the progression establishing an international baseline of primary, middle and secondary students’ views of scientific inquiry
International Journal of Science Education, Vol. 46, Núm. 7, pp. 715-731
-
Discursos de odio, discursividad política y redes sociales: ¿Cómo construir contra-relatos digitales en la educación para una ciudadanía democrática?
Emoción y Autoridad. Argumentos de la retórica política contemporánea (Iberoamericana - Vervuert), pp. 26-56
-
Editorial: Diversity in the social sciences: researching digital education in and for the global south
Frontiers in Education
-
Educación para el emprendimiento: nuevas perspectivas teóricas, curriculares y formativas
Pedagogía y educación, en perspectiva mesoaxiológica: cuestiones conceptuales (REDIPE, Red Iberoamericana de Pedagogía), pp. 241-271
-
Educación para el futuro y ciudadanía democrática en la Educación Primaria
Experiencias de aprendizaje desde la Didáctica de las Ciencias Sociales para la formación de una ciudadanía democrática, crítica y global (Octaedro), pp. 330-339
-
El alumnado como agente evaluador en el proceso de evaluación
Cuadernos de pedagogía, Núm. 553
-
El impacto de las estancias lingüísticas en países anglófonos en educación secundaria y bachillerato
Actas del IX Congreso Internacional de Enseñanza Bilingüe, CIEB 2023 - Guadalajara
-
Evaluación formativa entre pares. Experiencias en todos los niveles universitarios
Innovación docente en la Universidad de León (Servicio de Publicaciones), pp. 53-60
-
Evolution of Anxiety, Emotional Intelligence, and Effective Personality after COVID-19 among Spanish University Students
Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 3, pp. 173
-
Exploring socio-educational learning transfer between school and non-formal school football in six- and seven-year-old children
Physical Education and Sport Pedagogy
-
Feedback and Formative and Shared Assessment. An Experience in Teacher Education
Innovating Assessment and Feedback Design in Teacher Education. Transforming Practice (Routledge), pp. 73-87
-
Functional Outcomes in Upper Limb Replantation—A Systematic Review
Journal of Clinical Medicine, Vol. 13, Núm. 5
-
Hands-on visualization of the effect of fictitious forces with a laser pointer
European Journal of Physics, Vol. 45, Núm. 1
-
Have companies arisen to the challenge of promoting sustainable work? The role of responsible business practices in the context of evolving employment and working conditions
Safety Science, Vol. 170
-
ICT training in Spanish non-formal education: a revolution in the making
European Journal of Social Work, Vol. 27, Núm. 1, pp. 177-191
-
Importance of mental health in the sports environment
Sustainability and Sports Science Journal, Vol. 2, Núm. 2, pp. 87-97
-
Importance of mental health in the sports environment: Influence of outcome on anxiety in young female volleyball players in home and away conditions
Sustainability and Sports Science Journal (SSSJ), Vol. 2, Núm. 2, pp. 87-97