Departamento
DIDACTICAS ESPECIFICAS
Articles (18) Publicacions en què ha participat algun/a investigador/a
2024
-
Analizando el potencial pedagógico de la Educación Física
Cuadernos de pedagogía, Núm. 553
-
Assesment of Hypoderma infestation in a wild population of Cervus elaphus from mountains Atlantic ecosystems in southwestern Europe (Spain)
Veterinary Research Communications, Vol. 48, Núm. 2, pp. 761-771
-
Completing the progression establishing an international baseline of primary, middle and secondary students’ views of scientific inquiry
International Journal of Science Education, Vol. 46, Núm. 7, pp. 715-731
-
El alumnado como agente evaluador en el proceso de evaluación
Cuadernos de pedagogía, Núm. 553
-
Hands-on visualization of the effect of fictitious forces with a laser pointer
European Journal of Physics, Vol. 45, Núm. 1
-
Importance of mental health in the sports environment
Sustainability and Sports Science Journal, Vol. 2, Núm. 2, pp. 87-97
-
Importance of mental health in the sports environment: Influence of outcome on anxiety in young female volleyball players in home and away conditions
Sustainability and Sports Science Journal (SSSJ), Vol. 2, Núm. 2, pp. 87-97
-
Influencia de las expectativas de éxito en la elección de Formación Profesional o Bachillerato científico-tecnológico
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 1, pp. 209-227
-
Integration of Engineering Practices into Secondary Science Education: Teacher Experiences, Emotions, and Appraisals
Research in Science Education
-
Las estelas romanas de Tudanca de Ebro (Los Altos, Burgos) y Cerezo de Río Tirón (Burgos). Dos hallazgos y dos revisiones.
Veleia: Revista de prehistoria, historia antigua, arqueología y filología clásicas, Núm. 41, pp. 181-195
-
Responsibility as a predictor of climate and school violence through autonomous motivation in Physical Education classes: differences based on sex and educational stage
Revista de psicodidáctica, Vol. 29, Núm. 1, pp. 28-38
-
The Attitudinal Style and Its Potential for Hybridization with Other Pedagogical Models: A Narrative Review
Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 3
-
The Boomerang Effect of Suppression of Emotional Expression: Relationship Power, Affectivity and Adolescent and Youth Male-To-Female Dating Violence
Journal of Youth and Adolescence, Vol. 53, Núm. 1, pp. 36-52
-
The Influence of a Warm-Up on Vigilance in University Students
Motor control, Vol. 28, Núm. 1, pp. 78-90
-
The Taguelft syncline (Moroccan Central High Atlas) an example of extension-related mini-basin evidenced by paleomagnetic data
Tectonophysics, Vol. 874
-
Tiktok challenge: Bailes urbanos en educación secundaria bajo la aplicación del estilo actitudinal
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 83, pp. 1001-1001
-
Towards a Socio-Constructivist Didactic Model for Integrated STEM Education
Interchange, Vol. 55, Núm. 1, pp. 75-91
-
Videos tutoriales que versan sobre la construcción de artefactos
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 83, pp. 1001-1002