FISICA
Departamento
ALVAR
ARNAIZ GONZALEZ
Profesor Titular de Universidad
Publicaciones en las que colabora con ALVAR ARNAIZ GONZALEZ (31)
2023
-
Detection of Stress Stimuli in Learning Contexts of iVR Environments
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
Semi-supervised learning for industrial fault detection and diagnosis: A systemic review
ISA Transactions, Vol. 143, pp. 255-270
2022
-
UBUMonitor: An Open-Source Desktop Application for Visual E-Learning Analysis with Moodle
Electronics (Switzerland), Vol. 11, Núm. 6
-
When is resampling beneficial for feature selection with imbalanced wide data?
Expert Systems with Applications, Vol. 188
2021
-
Approx-SMOTE: Fast SMOTE for Big Data on Apache Spark
Neurocomputing, Vol. 464, pp. 432-437
-
Early multi-fault diagnosis in induction motors
Proceedings of the 15th International Conference on Industrial Engineering and Industrial Management and XXV Congreso de Ingeniería de Organización
-
Experimental evaluation of ensemble classifiers for imbalance in Big Data
Applied Soft Computing, Vol. 108
2020
-
Early and extremely early multi-label fault diagnosis in induction motors
ISA Transactions, Vol. 106, pp. 367-381
-
Measuring the Functional Abilities of Children Aged 3-6 Years Old with Observational Methods and Computer Tools
Journal of visualized experiments : JoVE
2019
-
Evolutionary prototype selection for multi-output regression
Neurocomputing, Vol. 358, pp. 309-320
2018
-
Análisis de los resultados de aprendizaje en Ciencias de la Salud: learning analytics desde un plugin para Moodle
Intervención en contextos clínicos y de la salud: Volumen II (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 243-252
-
Aplicaciones de la técnica de "topic model" en repositorios software
XVIII Conferencia de la Asociación Española para la Inteligencia Artificial (CAEPIA 2018): avances en Inteligencia Artificial. 23-26 de octubre de 2018 Granada, España
-
Cuestionarios de e-autoevaluación y e-feedback: una aplicación en Moodle
European Journal of Health Research: (EJHR), Vol. 4, Núm. 3, pp. 135-148
-
Detección del alumno en riesgo en titulaciones de Ciencias de la Salud: aplicación de técnicas de Learning Analytics
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 8, Núm. 3, pp. 129-142
-
Flipped learning en titulaciones de salud: un acercamiento a la tutorización inteligente
Intervención en contextos clínicos y de la salud: Volumen II (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 235-242
-
Local sets for multi-label instance selection
Applied Soft Computing Journal, Vol. 68, pp. 651-666
-
Local sets for multi-label instance selection
XVIII Conferencia de la Asociación Española para la Inteligencia Artificial (CAEPIA 2018): avances en Inteligencia Artificial. 23-26 de octubre de 2018 Granada, España
-
Relación entre los conocimientos previos de los estudiantes de Ciencias de la Salud y las respuestas de aprendizaje en experiencias Flipped Classroom
Intervención en contextos clínicos y de la salud: Volumen II (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 261-270
-
Seshat — a web-based educational resource for teaching the most common algorithms of lexical analysis
Computer Applications in Engineering Education, Vol. 26, Núm. 6, pp. 2255-2265
-
Study of data transformation techniques for adapting single-label prototype selection algorithms to multi-label learning
Expert Systems with Applications, Vol. 109, pp. 114-130