PhD program
Educación (UBU)
Publications (51) Publications in which a researcher has participated
2024
-
A Proposal for Neurography Referral in Patients with Carpal Tunnel Syndrome Based on Clinical Symptoms and Demographic Variables of 797 Patients
Diagnostics, Vol. 14, Núm. 3
-
Analizando el potencial pedagógico de la Educación Física
Cuadernos de pedagogía, Núm. 553
-
Discursos de odio, discursividad política y redes sociales. ¿Cómo construir contra-relatos digitales en la educación para una ciudadanía democrática?
Emoción y autoridad: argumentos de la retórica política contemporánea (Iberoamericana Vervuert), pp. 43-55
-
Discursos de odio, discursividad política y redes sociales: ¿Cómo construir contra-relatos digitales en la educación para una ciudadanía democrática?
Emoción y Autoridad. Argumentos de la retórica política contemporánea (Iberoamericana - Vervuert), pp. 26-56
-
Diseño y usabilidad de IndagApp: una app para la enseñanza de las ciencias por indagación
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 27, Núm. 2
-
Early Intervention, Regular Education, and Family: Reciprocal Influences on Communication and Language Disorders
Children, Vol. 11, Núm. 1
-
Educación para el emprendimiento: nuevas perspectivas teóricas, curriculares y formativas
Pedagogía y educación, en perspectiva mesoaxiológica: cuestiones conceptuales (REDIPE, Red Iberoamericana de Pedagogía), pp. 241-271
-
Educación para el futuro y ciudadanía democrática en la Educación Primaria
Experiencias de aprendizaje desde la Didáctica de las Ciencias Sociales para la formación de una ciudadanía democrática, crítica y global (Octaedro), pp. 330-339
-
Efficacy of a Rehabilitation Program Using Mirror Therapy and Cognitive Therapeutic Exercise on Upper Limb Functionality in Patients with Acute Stroke
Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 5
-
El alumnado como agente evaluador en el proceso de evaluación
Cuadernos de pedagogía, Núm. 553
-
Enseñar el conflicto. Perspectivas, significados y límites en la educación para una cultura democrática y la justicia social
Dykinson, pp. 1-352
-
Evaluación formativa entre pares. Experiencias en todos los niveles universitarios
Innovación docente en la Universidad de León (Servicio de Publicaciones), pp. 53-60
-
Evolution of Anxiety, Emotional Intelligence, and Effective Personality after COVID-19 among Spanish University Students
Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 3, pp. 173
-
Exploring Student Perspectives on STEM through Fire Ecology: Epistemological and Social Insights from NoSTEM Education
5th World Conference on Arts, Humanities, Social Sciences and Education, May 13-14, 2024. Vienna, Austria
-
Factores sociodemográficos condicionantes en los niveles de actividad física en el alumnado de Educación Primaria
riccafd: Revista Iberoamericana de Ciencias de la Actividad Física y el Deporte, Vol. 13, Núm. 1, pp. 68-85
-
Factors associated with recovery during schizophrenia and related disorders: A review of meta-analysis
Schizophrenia Research, Vol. 267, pp. 201-212
-
Feedback and Formative and Shared Assessment. An Experience in Teacher Education
Innovating Assessment and Feedback Design in Teacher Education. Transforming Practice (Routledge), pp. 73-87
-
Follow-up study of children and adolescents during the stay-at-home directive decreed during the COVID-19 pandemic: how the way lockdown is interpreted affects mental health
Current Psychology, Vol. 43, Núm. 20, pp. 18723-18735
-
Functional Outcomes in Upper Limb Replantation—A Systematic Review
Journal of Clinical Medicine, Vol. 13, Núm. 5
-
ICT training in Spanish non-formal education: a revolution in the making
European Journal of Social Work, Vol. 27, Núm. 1, pp. 177-191