Uso de la metodología de la indagación para la enseñanza de nociones sobre fuerzas en primer ciclo de la escuela primaria
- David Postigo Fernández 1
- Ileana María Greca 1
- 1 Universidad de Burgos, España
ISSN: 0326-7091, 2250-6101
Any de publicació: 2014
Títol de l'exemplar: Selección de Trabajos Presentados a SIEF
Volum: 26
Número: 1
Pàgines: 265-273
Tipus: Article
Altres publicacions en: Revista de enseñanza de la física
Resum
In this research we carried out a qualitative research for studying the viability of the inquiry learning in science in the Spanish educational system. To achieve this, we designed a teaching unit about forces which is done through the use of the aforementioned methodology in a 2nd year grade class in a Spanish school. The results seem to show that this methodology is viable, fitting with the times scheduled by the Spanish curriculum and their contents. The students seem to reach a high comprehension of the concepts studied, and students with educational needs achieve a better command of the concepts given after the chance of experimenting in a visual way with them.Revisar cuidadosamente la redacción del resumen en inglés.
Els documents de l'Observatori s'actualitzen diàriament. Aquesta data fa referència a l'actualització de la informació relacionada amb l'estructura de l'Observatori (persones, grups d'investigació, unitats organitzatives, projectes, etc.).