El perfil psico-sociológico y demográfico del consumidor mexicano
ISSN: 2448-6515, 0186-7210
Any de publicació: 2013
Títol de l'exemplar: 84
Volum: 28
Número: 3
Pàgines: 681-710
Tipus: Article
Altres publicacions en: Estudios demográficos y urbanos
Resum
Although 80% of the world's population lives in emerging markets and developing countries, such as Mexico, there is a dearth of research on consumers in these countries. The aim of this study is to determine the profile of the Mexican consumer based on psycho-sociological variables such as ethnocentrism, cultural openness, patriotism, collectivism and demographic characteristics. To this end, information was gathered from a sample of 274 consumers. A factor analysis was conducted of the main components and a cluster analysis undertaken whereby individuals were classified into three groups with different psycho-sociological and demographic profiles.
Els documents de l'Observatori s'actualitzen diàriament. Aquesta data fa referència a l'actualització de la informació relacionada amb l'estructura de l'Observatori (persones, grups d'investigació, unitats organitzatives, projectes, etc.).