Desarrollo e implementación de una propuesta didáctica para la promoción de la función ejecutiva “planificación y organización” en cursos de Física de enseñanza mediaun estudio de caso realizado en Uruguay
- Alejandra Yoldi Lezama 1
- Marco Antonio Moreira 2
- María Concesa Caballero 3
- Elena García 4
- 1 Consejo de Formación en Educación, Rio Negro
-
2
Universidade Federal do Rio Grande do Sul
info
-
3
Universidad de Burgos
info
- 4 Consejo de Enseñanza Secundaria
ISSN: 1870-9095
Année de publication: 2019
Volumen: 13
Número: 1
Type: Article
D'autres publications dans: Latin-American Journal of Physics Education
Résumé
Quantitative and qualitative research - it investigates on a didactic intervention modality to favor the development of the executive function "planning and organization" in Physics courses of Hight School. Incorporates knowledge and tools from the field of neuropsychology to design and evaluate the impact of a didactic proposal. It was carried out in a public lyceum in the city of Montevideo. A quasi-experimental design was adopted with an intervention group and a control group pre-test, post-test and a descriptive interpretative approach in the experimental group to get closer to the understanding of the students' learning process as well as the implementation of the didactic proposal designed in the class groups.
Los documentos del portal se actualizan diariamente. Esta fecha hace referencia a la actualización de la información relacionada con la estructura del portal (personas, grupos de investigación, unidades organizativas, proyectos...).